Genel Bilgi
Kod | BAC151 |
Ad | Adana; Zaman, Mekan, Kültür, Sanat |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, eğitim ve öğretim görülen yerin tarihi, coğrafi ve diğer yönleri ile öğrenciye tanıtmaktır. Bu şekilde, yaşadığı yerde daha güvenle hareket etmesi de sağlanarak çevreye uyum sağlamasına da yardımcı olunacaktır.
Dersin İçeriği
Adana'nın tarih, doğa, kültür ve sanat zenginlikleri. Adana'nın tarihi dokusu. Adana'nın yetiştirdiği sanatçı ve edebiyatçıları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Kitap, broşür, Fotoğraf ve belgeseller
Notlar
Kitap, broşür, Fotoğraf ve belgeseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihi, coğrafyası ve çeşitli yönleri ile Adana ve Kozan ilçesini tanır. |
ÖÇ02 | Arkeolojik ve sanatsal kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Adana ve çevresi hakkında bilgi verir. |
ÖÇ04 | Bölge kültürü hakkında çözümlemeler yapar. |
ÖÇ05 | Bölgenin doğal güzelliklerini sıralar. |
ÖÇ06 | Gezi kültürünü kazanır. |
ÖÇ07 | Adana bölgesindeki Eski medeniyetleri ve onlardan kalan arkeolojik verileri tanır. |
ÖÇ08 | Tarih, doğa ve sanat konularını tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kozan'ın tarihi dokusu, coğrafi konumu, Kozan'da yaşamış medeniyetler | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Kozan Kalesi ve Kilikya Manastırı'nın tarihi ve mimari özellikleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Kozan Kalesi'ne ve Kilikya Manastırı'na gezi | ulaşım, su ve ihtiyaçların ayarlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hoş Kadem Camii ve Tarihi Kozan Çarşıları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Hoş Kadem Camii ve Tarihi Kozan Çarşıları gezi | Ulaşım, su ve ihtiyaçların ayarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Anavarza Antik Kenti Tarihi ve Antik kent kalıntıları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Karatepe Antik Kenti Tarihi ve Antik kent kalıntıları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anavarza Antik Kenti Tarihi ve Antik kent kalıntılarına gezi | Ulaşım, su ve ihtiyaçların ayarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | karatepe Antik Kenti Tarihi ve Antik kent kalıntılarına gezi | Ulaşım, su ve ihtiyaçların ayarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tarihi Roma Köprüsü ve Kozan konakları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Tarihi Roma Köprüsü ve Kozan konaklarına gezi | Ulaşım, su ve ihtiyaçların ayarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Adana'nın tarihi dokusu ve turizm potansiyeli | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Adana'nın tarihi dokusuna gezi | Ulaşım, su ve ihttiyaçların ayarlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |