Genel Bilgi
Kod | BAC162 |
Ad | İktisada Giriş 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAŞAK GÜL AKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Makro ekonomi akımı ve temel modeller, Milli Gelir hesapları, Milli Geliri Belirleyen Faktörler, Denge Milli Gelirin belirlenmesi, Milli Gelir ve Fiyatlar genel Düzeyi, Paranın Özellikleri, Paranın Makro ekonomideki Rolü, Para ve Mal Piyasasında eşanlı denge, Merkez Bankası ve İşlevleri, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İktisada Giriş-Nisan Kitabevi Yayınları-Editör Kemal YILDIRIM İktisada (Farklı Bir) Giriş - Fikret ŞENSES - İletişim Yayınları İktisattan Çıkış - Emre ALKİN - Destek Yayınları Makro Ekonomi - Daron ACEMOĞLU, David LAIBSON, John A. LIST - Beta Basım Yayım İktisat Düşünürleri- Robert L. Heilbroner- Dost Kitabevi
Notlar
İktisadi Kalkınma - T.C.Anadolu Üniversitesi Yayını
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi yaklaşım kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını tartışır. |
ÖÇ03 | İktisadi büyümenin önemini kavrar. Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceler. Enflasyon ve işsizlikle ilgili temel kavramları sıralar. |
ÖÇ04 | Büyümeyi ve iktisadi istikrarı sağlamada para ve maliye politikalarının rollerini karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Analitik düşünüp, değişik iktisadi kavramları bir arada analiz eder, üçüncü kişilerle tartışır. |
ÖÇ06 | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını analiz eder. |
ÖÇ07 | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri yorumlar. |
ÖÇ08 | Konjonktürü, iş gücü piyasasını ve fiyat düzeyini takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonomiye genel bakış | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Temel makro ekonominin sorunları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Milli gelir kavramına giriş | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Gelir, fiyatlar genel düzeyi, istihdam ilişkileri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Tartışma |
5 | Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
6 | Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Milli gelir, toplam talep ve toplam arz | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu bütçesi ve maliye politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Tartışma |
10 | Para ve bankacılık | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Para teorisi ve politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Tartışma |
12 | Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Uluslararası Ticaret | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Güncel makroekonomik sorunlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |