Genel Bilgi
Kod | BAC225 |
Ad | İşletme İstatistiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İlker İbrahim AVŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
İlker İbrahim AVŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisini kazandırmaktır
Dersin İçeriği
İstatistiğin tanımı, temel kavramlar, veri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://personel.omu.edu.tr/docs/ders_dokumanlari/9330_54507_1642.pdf
Notlar
https://www.machinelearningplus.com/time-series/arima-model-time-series-forecasting-python/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel istatistiksel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | İşletme yönetiminde karşılaşılan rassal olayların hangi olasılık dağılımına uyduğunu belirler ve bu olayların olasılığını hesaplar. |
ÖÇ03 | Bir veri seti için tanımlayıcı istatistikleri (merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri) hesaplar ve yorumlar |
ÖÇ04 | İstatistik verilerinde ön işleme yapar. |
ÖÇ05 | İstatistik modellerin kullanım alanları açıklar |
ÖÇ06 | Veri türleri arasındaki farkı ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon: Kaynakların ve temel kavramların açıklanması | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel olasılık kavramları ve rassal olaylar | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Olasılık hesaplama yöntemleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenler | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Olasılık yoğunluk ve birikimli olasılık fonksiyonları | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Beklenen değer | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Varyans | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olasılık dağılımları ve temel özellikleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bazı kesikli olasılık dağılımları | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Bazı sürekli olasılık dağılımları | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İstatistik serileri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Frekans tabloları ve grafikler | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tanımlayıcı istatistikler: Merkezi eğilim ölçüler | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tanımlayıcı istatistikler: Değişkenlik ölçüleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |