Genel Bilgi
Kod | BAC220 |
Ad | Pazarlama İlkeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; pazarlamanın stratejik rolünü anlayarak ve pazarlama alanında karşılaşılan problemleri tanımlayabilen ve analiz etme yeteneğini geliştiren yöneticiler aracılığıyla bu alanda gerekli analitik kavramları ve güncel teknikleri anlamayı amaçlamıştır.
Dersin İçeriği
Pazarlamanın temel prensipleri ve terminolojisi hakkında öğrencinin bilgi ve idrak düzeyini yükselterek iş hayatındaki gerekli pratiğin de kazanılmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Pazarlama İlkeleri, Beta Yayıncılık, İstanbul, Ağustos 2018, Çeviri: A. Ercan Gegez.
Notlar
Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, Ocak 2006, 21.Baskı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Pazarlama karmasını, araçlarını ve pazarlama alanında yöneticilerin uygulayabileceği pazarlama karması stratejilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Ürün (marka), fiyat (fiyatlandırma yöntemleri), dağıtım (tedarik zincir yönetimi) ve Tutundurma karması elemanlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Pazar türlerini (Tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarlar) açıklar. |
ÖÇ05 | Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasının işletmeler için önemini belirtir. |
ÖÇ06 | Pazarlama alanındaki makro-mikro çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama kararları üzerinde makro-mikro faktörleri açıklar. |
ÖÇ07 | Ürün ve hizmetler için pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma kavramlarının önemini belirtir. |
ÖÇ08 | Stratejik pazarlama planlamasını ve stratejik pazarlama planlamasının pazarlama plan ve programından farklılığını açıklar. |
ÖÇ09 | Yeni ürün geliştirme sürecinin ve ürün yaşam döngüsünün stratejik planı nasıl etkilediğini belirtir. |
ÖÇ10 | Hizmet pazarlaması alanında (Müşteri değeri ve müşteri tatmini vb.), yaşanmakta olan olayları ve değişimleri (dijitalleşme, e-ticaret, kişiselleştirme vb.) açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama ilkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel bilgiler, kullanılacak kaynaklar, okuma listesi, öğrenci yükümlülükleri hakkında genel bilgi verme. | Anlatım, Soru Cevap. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) tarihsel gelişimi. | Anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Pazar kavramı, pazar türleri, pazarlama çevresi. | Kitapta ilgili bölüm okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Pazar ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. | Anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. | Kitapta ilgili bölüm okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler. | Kitapta ilgili bölüm okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Tüketici ve Endüstriyel Müşteriler ve Onların Satınalma Davranışları. | Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İşletmeler açısından Pazarlama bilgi sisteminin önemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci. | Anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi. | Anlatım, Soru Cevap. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ürün: Yeni ürün geliştirme ve ürün yönetimi, Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. | Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi. Fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. | Kitapta ilgili bölüm okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. | Kitapta ilgili bölüm okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Toptancılık, Perakendecilik, Tedarik Zinciri ve Lojistik. | Anlatım, Soru Cevap. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış tutundurma. | Kitapta ilgili bölüm okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |