BAC220 Pazarlama İlkeleri

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC220
Ad Pazarlama İlkeleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; pazarlamanın stratejik rolünü anlayarak ve pazarlama alanında karşılaşılan problemleri tanımlayabilen ve analiz etme yeteneğini geliştiren yöneticiler aracılığıyla bu alanda gerekli analitik kavramları ve güncel teknikleri anlamayı amaçlamıştır.

Dersin İçeriği

Pazarlamanın temel prensipleri ve terminolojisi hakkında öğrencinin bilgi ve idrak düzeyini yükselterek iş hayatındaki gerekli pratiğin de kazanılmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Pazarlama İlkeleri, Beta Yayıncılık, İstanbul, Ağustos 2018, Çeviri: A. Ercan Gegez.

Notlar

Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, Ocak 2006, 21.Baskı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri tanımlar.
ÖÇ02 Pazarlama karmasını, araçlarını ve pazarlama alanında yöneticilerin uygulayabileceği pazarlama karması stratejilerini açıklar.
ÖÇ03 Ürün (marka), fiyat (fiyatlandırma yöntemleri), dağıtım (tedarik zincir yönetimi) ve Tutundurma karması elemanlarını tanımlar.
ÖÇ04 Pazar türlerini (Tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarlar) açıklar.
ÖÇ05 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasının işletmeler için önemini belirtir.
ÖÇ06 Pazarlama alanındaki makro-mikro çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama kararları üzerinde makro-mikro faktörleri açıklar.
ÖÇ07 Ürün ve hizmetler için pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma kavramlarının önemini belirtir.
ÖÇ08 Stratejik pazarlama planlamasını ve stratejik pazarlama planlamasının pazarlama plan ve programından farklılığını açıklar.
ÖÇ09 Yeni ürün geliştirme sürecinin ve ürün yaşam döngüsünün stratejik planı nasıl etkilediğini belirtir.
ÖÇ10 Hizmet pazarlaması alanında (Müşteri değeri ve müşteri tatmini vb.), yaşanmakta olan olayları ve değişimleri (dijitalleşme, e-ticaret, kişiselleştirme vb.) açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama ilkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel bilgiler, kullanılacak kaynaklar, okuma listesi, öğrenci yükümlülükleri hakkında genel bilgi verme. Anlatım, Soru Cevap. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) tarihsel gelişimi. Anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Pazar kavramı, pazar türleri, pazarlama çevresi. Kitapta ilgili bölüm okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Pazar ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. Anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. Kitapta ilgili bölüm okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler. Kitapta ilgili bölüm okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Tüketici ve Endüstriyel Müşteriler ve Onların Satınalma Davranışları. Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İşletmeler açısından Pazarlama bilgi sisteminin önemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci. Anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi. Anlatım, Soru Cevap. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ürün: Yeni ürün geliştirme ve ürün yönetimi, Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. Tartışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi. Fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. Kitapta ilgili bölüm okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. Kitapta ilgili bölüm okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Toptancılık, Perakendecilik, Tedarik Zinciri ve Lojistik. Anlatım, Soru Cevap. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış tutundurma. Kitapta ilgili bölüm okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:42