BAC311 Akademik İngilizce I

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ
İŞLETME PR.
Kod BAC311
Ad Akademik İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin akademik parçaları okurken, dinlerken, hakkında konuşurken veya yazarken tutarlı ve anlaşılır notlar alma, ve ifade etme, etkili kelime öğrenme, araştırma kaynaklarını doğru kullanma, ve çalışma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders akademik “okuma, dinleme, yazma, konuşma, kelime öğrenme, özetleme, sunum, ve çalışma becerileri" konuları ve bu konularla ilgili egzersizleri ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Headway Academic Skills: Reading, Writing, and Study Skills

Notlar

Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve ek materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir akademik okuma parçasında resim ve başlık gibi ipuçlarını kullanarak ana fikri bulur.
ÖÇ02 Bir akademik okuma parçasında hızlı okuma tekniği kullanarak detay bilgiye ulaşır.
ÖÇ03 Özne-fiil uyumu, bağlaçlar, cümlenin öğeleri, imla ve noktalama kurallarına uyarak akademik bir parça yazar.
ÖÇ04 Yazılan akademik bir parçayı özne-fiil uyumu, bağlaçlar, cümlenin öğeleri, imla ve noktalama kuralları bakımından gözden geçirir.
ÖÇ05 Bir akademik dinleme parçasını dinlerken etkili notlar alır. .
ÖÇ06 Bir akademik dinleme parçasını sözlü veya yazılı olarak özetler.
ÖÇ07 Akademik bir ortamda kendini uygun bir dille tanıtır.
ÖÇ08 Akademik bir konuda etkili sözel sunum yapar.
ÖÇ09 Akademik bir okuma, dinleme, veya yazma yaparken çalışma becerileri, zaman yönetimi, eleştirel düşünme, ve referans kullanma becerileri gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okuma becerileri: Okuma parçasının konusunu bulma, Yazma becerileri - cümlede özne fiil uyumu Öğrenciler dersin içeriği hakkında ön araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Akademik yönerge kelimeleri, Aile üyeleri hakkında paragraf yazma Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Okuma becerileri: Bir parçayı okurken resim ve başlığı kullanarak konu hakkında tahminde bulunma; Yazma becerileri: bağlaçları kullanarak fikirleri baglama (and ve but bağlaçları) Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Sözlük kullanma becerileri: kelimenin türüne, anlamına, ve cümle içinde kullanımına dikkat etme; Yazma becerileri: bir ülke hakkında paragraf yazma Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Okuma becerileri: Parçayı ana fikir için hızlıca okuma; Yazma becerileri: cümlede özne, nesne, fiil kullanımına dikkat etme, imla hatalarını kontrol etme Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Kelime öğrenme becerileri ve teknikleri; Günlük rutinler hakkında paragraf yazma; Dinleme becerileri: Diyaloğun ana fikrini bulma Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Okuma becerileri: Parçayı özellikle belli bir bilgiye ulaşmak için okuma; Yazma becerileri: bağlaçları kullanarak fikirleri baglama (because bağlacı) ; Dinleme becerileri: Dinleme parçasından belli bir bilgiye ulaşma Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Özetleme becerileri: Okunan bir parçayı özetleme; Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım
10 Özetleme becerileri: Dinlenen bir parçayı özetleme Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Çalışma becerileri: Zaman yönetimi, Not alma, Referans becerileri, Eleştirel düşünme Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Dinleme becerileri: Not alma becerileri; Konuşma becerileri: Kendini tanıtma Öğrenciler bir önceki hafta işlenen dersi tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Dinleme becerileri: Akademik bir parçayı ana fikri için dinleme; Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (1) Öğrenciler bir önceki hafta işlenen konuyu tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım
14 Dinleme becerileri: Akademik bir parçayı belli bir bilgiye ulaşmak için dinleme; Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (2) Öğrenciler bir önceki hafta işlenen konuyu tekrar eder. Konuyla ilgili verilen ödevleri yapar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Dönem tekrar çalışması - I Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
16 Dönem tekrar çalışması - II Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.03.2025 02:45