Genel Bilgi
Kod | BAC313 |
Ad | Akademik Rusça I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | GÖZDE BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
,Rusça çekimlerini yapabilmek. Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak.
Dersin İçeriği
Bileşik cümleler,İsim ,sıfat,zamir ,zarf, fiil çeşitlerini öğrenmek,
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Rusya'ya giden yol,Merhaba rusça,tanışmak kolay ayrılmak zor,Rus dilinin kelime hazinesi,russian language for foreigners
Notlar
ÇALIŞMA KAĞIDI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rusça ögrendiği kelimelerle basit cümle kurabilir |
ÖÇ02 | İsim ,sıfat,zamir ,zarf, fiil çeşitlerini,sayıları öğrenir |
ÖÇ03 | yabancı kültürleri tanır ve o ülkenin insanlarıyla iletişime geçmeye yardımcı olur |
ÖÇ04 | Rusça ögrendiği yapılar ve kelimeyle bileşik cümle kurar |
ÖÇ05 | Rusça dinleme, konuşma, okuma yapabilir |
ÖÇ06 | rusça okuyup metinlerdeki bilinmeyen kelimeleri bulup çevirir |
ÖÇ07 | Rusça okuyup anladığı metinleri anlatır |
ÖÇ08 | Türk diliyle Rus dilini kıyaslama bilgisi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ZAMİRLER(ŞAHIS ZAMİRLERİ) | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | ZAMİRLER(DÖNÜŞLÜ ZAMİRLERİ) | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | BELGİSİZ ZAMİRLER | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | OLUMSUZ ZAMİRLER | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | SORU ZAMİRLERİ | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İYELİK ZAMİRLERİ,İŞARET ZAMİRLERİ | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İYELİK ZAMİRLERİ,İLGİ ZAMİRİ | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ZAMİRLERLE İLGİLİ CÜMLE KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | SAYILAR VE SAYILARIN PADEJ CEKİMİ | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | SAYILAR VE SAYILARIN PADEJ CEKİMİ ÖRNEKLRİ İNCELEME | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | SAYILAR VE TOPLULUK SAYILARI | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | SAYILAR VE SIRA SAYILARI | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | KESİRLİ SAYILAR | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | SAYILARLA İLGİLİ CÜMLELER KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |