BAC327 Hizmet Pazarlaması

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC327
Ad Hizmet Pazarlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; Hizmet pazarlaması hakkında genel bilgiler, kavram ve tanımlar, tarihsel gelişim, hizmetlerin çeşitleri ve özellikleri, hizmet pazarlaması stratejileri, hizmet sektörüne ilişkin dinamikler, hizmetler ve fiziksel ürünler arasındaki temel farklılıklar ve hizmet pazarlama karması unsurları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesidir.

Dersin İçeriği

Hizmet pazarlaması süreci, müşteri ilişkileri, hizmetlerin markalaştırılması, müşteri sadakati, fiyatlama incelenecektir. Pazarlamanın 4P unsuru, 7P'ye genişletilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri; Remzi Altunışık, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2015.

Notlar

Hizmet Pazarlaması, Sevgi Ayşe Öztürk, Ekin Kitabevi Yayınları, 2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Hizmet sektörünün ne olduğunu, bu alanda dikkat edilmesi gereken önemli konuları belirtir.
ÖÇ03 Hizmet sektörünün günümüzdeki önemini ve büyüme nedenlerini analiz ederek açıklar.
ÖÇ04 Mal ve hizmet piyasaları (bunlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları) açıklar.
ÖÇ05 Pazarlama karmasını ve hizmet pazarlaması kapsamındaki 3P’yi (insan, süreç, fiziksel kanıtlar) tanımlar.
ÖÇ06 Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetiminin önemini belirtir.
ÖÇ07 Hizmet işletmeleri için pazarlama stratejileri ve politikalarını açıklar.
ÖÇ08 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hizmet kavramı, tanımı ve hizmet sektörü Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Hizmetlerin temel özellikleri Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hizmet pazarlamasının temel farkılıkları Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Hizmet Pazarlaması Bileşenleri Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Hizmet Ürünü Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hizmetlerin Fiyatlandırılması Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hizmetlerde dağıtım Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Hizmet Kalitesi Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Hizmet Hatası ve Müşteri Şikayeti Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hizmet Telafisi Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Fiziksel Kanıtlar Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Hizmetlerde Kapasite Yönetimi Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hizmetlerde Süreç Yönetimi Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:43