Genel Bilgi
Kod | BAC327 |
Ad | Hizmet Pazarlaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Hizmet pazarlaması hakkında genel bilgiler, kavram ve tanımlar, tarihsel gelişim, hizmetlerin çeşitleri ve özellikleri, hizmet pazarlaması stratejileri, hizmet sektörüne ilişkin dinamikler, hizmetler ve fiziksel ürünler arasındaki temel farklılıklar ve hizmet pazarlama karması unsurları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Hizmet pazarlaması süreci, müşteri ilişkileri, hizmetlerin markalaştırılması, müşteri sadakati, fiyatlama incelenecektir. Pazarlamanın 4P unsuru, 7P'ye genişletilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri; Remzi Altunışık, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2015.
Notlar
Hizmet Pazarlaması, Sevgi Ayşe Öztürk, Ekin Kitabevi Yayınları, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Hizmet sektörünün ne olduğunu, bu alanda dikkat edilmesi gereken önemli konuları belirtir. |
ÖÇ03 | Hizmet sektörünün günümüzdeki önemini ve büyüme nedenlerini analiz ederek açıklar. |
ÖÇ04 | Mal ve hizmet piyasaları (bunlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları) açıklar. |
ÖÇ05 | Pazarlama karmasını ve hizmet pazarlaması kapsamındaki 3P’yi (insan, süreç, fiziksel kanıtlar) tanımlar. |
ÖÇ06 | Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetiminin önemini belirtir. |
ÖÇ07 | Hizmet işletmeleri için pazarlama stratejileri ve politikalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hizmet kavramı, tanımı ve hizmet sektörü | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Hizmetlerin temel özellikleri | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hizmet pazarlamasının temel farkılıkları | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hizmet Pazarlaması Bileşenleri | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hizmet Ürünü | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hizmetlerin Fiyatlandırılması | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hizmetlerde dağıtım | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hizmetlerde Pazarlama İletişimi | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hizmet Kalitesi | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hizmet Hatası ve Müşteri Şikayeti | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hizmet Telafisi | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fiziksel Kanıtlar | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hizmetlerde Kapasite Yönetimi | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hizmetlerde Süreç Yönetimi | Verilen kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |