BAC310 Akademik İngilizce II

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ
İŞLETME PR.
Kod BAC310
Ad Akademik İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin akademik parçaları okurken, dinlerken, hakkında konuşurken veya yazarken tutarlı ve anlaşılır notlar alma, ve ifade etme, etkili kelime öğrenme, araştırma kaynaklarını doğru kullanma, ve çalışma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders akademik “parçada zamir kullanımı, not alma, tablo ve çizelge yorumlama, ana fikir cümlesi bulma ve yazma, istatistiki bilgiyi yorumlama ve kullanma, çevirimiçi veritabanı kullanımı, özetleme, çalışma becerileri, dinleme becerileri, ve sunum becerileri” konuları ve bu konularla ilgili egzersizleri ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Headway Academic Skills: Reading, Writing, and Study Skills

Notlar

Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve ek materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akademik bir okuma parçasında cümlenin ögelerini belirler.
ÖÇ02 Akademik bir yazı yazarken tekrardan kaçınmak için zamir kullanır.
ÖÇ03 Akademik bir okuma veya dinleme parçası hakkında (önemli isimler, sayılar, tarihler ve başlıkları kullanarak) etkili notlar alır.
ÖÇ04 Akademik bir okuma veya dinleme parçasının ana fikrini bulur.
ÖÇ05 Akademik bir yazı yazarken ana fikir cümlesi oluşturur.
ÖÇ06 Akademik bir okuma parçasındaki tablo ve çizelgeleri yorumlar.
ÖÇ07 Akademik bir yazı yazarken istatistiki bilgi kullanır.
ÖÇ08 Akademik bir yazıyı dilbilgisi, imla ve noktalama kuralları bakımından gözden geçirir.
ÖÇ09 Akademik bir konuda etkili sözel sunum yapar.
ÖÇ10 Akademik bir okuma, dinleme, veya yazma yaparken çalışma becerileri, zaman yönetimi, eleştirel düşünme, ve referans kullanma becerileri gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okuma becerileri: Parçada cümlenin ögelerini belirleme ve zamir kullanımı, Yazma becerileri – tekrardan kaçınmak için zamir kullanarak paragraf yazma Öğrenciler bir önceki dönemin konularını tekrar ederek yeni döneme başlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Okuma becerileri: Not alma teknikleri I (parçada önemli isim, sayı ve tarihleri not alma) Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Okuma beceirleri: Not alma teknikleri II (farklı başlıklar altında notlar alma), Yazma becerileri: Nezaket kurallarına uygun e-mail yazma Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
4 Okuma becerileri: Parçada tablo ve çizelge yorumlama (I), Yazma becerileri: Yazmada istatistiki bilgi kullanma (I) Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Anlatım
5 Okuma becerileri: Parçada tablo ve çizelge yorumlama (II), Yazma becerileri: Yazmada istatistiki bilgi kullanma (II) Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Grup Çalışması
6 Okuma becerileri: Parçanın organizasyonunu inceleme ve ana fikir cümlesini bulma; Yazma becerileri: parçada ana cümle yazma ve organize etme Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Bilgi kaynaklarına ulaşmak için çevirimiçi veritabanı kullanımı: resimler, haritalar, kelimelerin çevirileri; Yazma becerileri: Yazılan parçanın dilbilgisi, imla ve noktalama kuralları açısından değerlendirilmesi Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Özetleme becerileri: Okunan bir parçayı özetleme Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Özetleme becerileri: Dinlenen bir parçayı özetleme Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Çalışma becerileri: Zaman yönetimi, Not alma, Referans becerileri, Eleştirel düşünme Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Dinleme becerileri: Not alma becerileri; Konuşma becerileri: Bir tema hakkında görüşünü bildirme Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım
13 Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (1) Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (2) Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem tekrar çalışması Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
16 Dönem tekrar çalışması Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.03.2025 03:04