Genel Bilgi
Birim | KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ |
İŞLETME PR. | |
Kod | BAC310 |
Ad | Akademik İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin akademik parçaları okurken, dinlerken, hakkında konuşurken veya yazarken tutarlı ve anlaşılır notlar alma, ve ifade etme, etkili kelime öğrenme, araştırma kaynaklarını doğru kullanma, ve çalışma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders akademik “parçada zamir kullanımı, not alma, tablo ve çizelge yorumlama, ana fikir cümlesi bulma ve yazma, istatistiki bilgiyi yorumlama ve kullanma, çevirimiçi veritabanı kullanımı, özetleme, çalışma becerileri, dinleme becerileri, ve sunum becerileri” konuları ve bu konularla ilgili egzersizleri ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Headway Academic Skills: Reading, Writing, and Study Skills
Notlar
Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve ek materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik bir okuma parçasında cümlenin ögelerini belirler. |
ÖÇ02 | Akademik bir yazı yazarken tekrardan kaçınmak için zamir kullanır. |
ÖÇ03 | Akademik bir okuma veya dinleme parçası hakkında (önemli isimler, sayılar, tarihler ve başlıkları kullanarak) etkili notlar alır. |
ÖÇ04 | Akademik bir okuma veya dinleme parçasının ana fikrini bulur. |
ÖÇ05 | Akademik bir yazı yazarken ana fikir cümlesi oluşturur. |
ÖÇ06 | Akademik bir okuma parçasındaki tablo ve çizelgeleri yorumlar. |
ÖÇ07 | Akademik bir yazı yazarken istatistiki bilgi kullanır. |
ÖÇ08 | Akademik bir yazıyı dilbilgisi, imla ve noktalama kuralları bakımından gözden geçirir. |
ÖÇ09 | Akademik bir konuda etkili sözel sunum yapar. |
ÖÇ10 | Akademik bir okuma, dinleme, veya yazma yaparken çalışma becerileri, zaman yönetimi, eleştirel düşünme, ve referans kullanma becerileri gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okuma becerileri: Parçada cümlenin ögelerini belirleme ve zamir kullanımı, Yazma becerileri – tekrardan kaçınmak için zamir kullanarak paragraf yazma | Öğrenciler bir önceki dönemin konularını tekrar ederek yeni döneme başlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Okuma becerileri: Not alma teknikleri I (parçada önemli isim, sayı ve tarihleri not alma) | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Okuma beceirleri: Not alma teknikleri II (farklı başlıklar altında notlar alma), Yazma becerileri: Nezaket kurallarına uygun e-mail yazma | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | Okuma becerileri: Parçada tablo ve çizelge yorumlama (I), Yazma becerileri: Yazmada istatistiki bilgi kullanma (I) | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Anlatım |
5 | Okuma becerileri: Parçada tablo ve çizelge yorumlama (II), Yazma becerileri: Yazmada istatistiki bilgi kullanma (II) | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Okuma becerileri: Parçanın organizasyonunu inceleme ve ana fikir cümlesini bulma; Yazma becerileri: parçada ana cümle yazma ve organize etme | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bilgi kaynaklarına ulaşmak için çevirimiçi veritabanı kullanımı: resimler, haritalar, kelimelerin çevirileri; Yazma becerileri: Yazılan parçanın dilbilgisi, imla ve noktalama kuralları açısından değerlendirilmesi | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Özetleme becerileri: Okunan bir parçayı özetleme | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Özetleme becerileri: Dinlenen bir parçayı özetleme | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Çalışma becerileri: Zaman yönetimi, Not alma, Referans becerileri, Eleştirel düşünme | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Dinleme becerileri: Not alma becerileri; Konuşma becerileri: Bir tema hakkında görüşünü bildirme | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım |
13 | Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (1) | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (2) | Bir önceki hafta işlenen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem tekrar çalışması | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap |
16 | Dönem tekrar çalışması | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |