Genel Bilgi
Kod | BAC338 |
Ad | Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İlker İbrahim AVŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel programlama becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği
R ile programlama geliştirmek. R dilinin temel özellikleri. R dilinin temel komutları. R dilinde verinin işlenmesine yönelik temel komutlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.rdocumentation.org/ https://www.r-project.org/other-docs.html
Notlar
https://www.geeksforgeeks.org/r-object-oriented-programming/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme bölümü öğrencisi programlama yeteneğine sahip olur. programlamanın işletme bölümü açısından önemini anlar. Programlama motivasyonu kazanır. |
ÖÇ02 | İşletme bölümü öğrencisi iş hayatında karşılaştığı problemi programlama yeteneğiyle çözer. problemlerin çözümüne programcı bakış açısıyla yaklaşır. Problem çözüm süresini kısaltır. |
ÖÇ03 | İşletme bölümü öğrencisinin analitik düşünme yeteneği gelişir. problemlere farklı açılardan yaklaşır. Çözüm odaklı düşünür. Programlama yeteneğinin neler yapabildirigini anlar. |
ÖÇ04 | İşletme bölümü öğrencisinin problem çözme yeteneği gelişir. Problem çözme sürecine geleneksel yaklaşım dışında yeni bir bakış açısı getirir. Yeni iş süreçlerinin önünü açar. İşletmede fark oluşturur. |
ÖÇ05 | Nesne temelli programlama yetenekleri kazanır. Nesne kavramını anlar. Nesnelerin nerede kullanıldığını bilir. Nesne temelli programlamanın avantajını bilir. Nesneleri kullanmayı bilir. |
ÖÇ06 | Bilgisayarın temel donanımları ve programlama arasındaki ilişki anlaşılır. Girdi, işlem ve çıktı ünitelerine yönelik komutları tanır. Bu üniteleri kontrol etmeye yönelik komutları kullanabilir. |
ÖÇ07 | Farklı veri tiplerine yönelik programlama yeteneği kazanır. Sayısal ve metinsel veri tiplerini tanır. Veri tipleri arasındaki farkları bilir. String gibi temel veri tiplerine yönelik uygulama yapabilir. |
ÖÇ08 | Fonksiyon yazma yeteneği kazanır. Ana program ve alt program ilişkisini anlar. Fonksiyonların temel özelliklerini bilir. Fonksiyonlar arası veri aktarımını bilir. Ana program içerisinden fonksiyon çağırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | R ve Rstudio kurulumu | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Veri tipleri | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Değişkenlerle çalışmak ve temel matematiksel işlemler | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Vektörlerle çalışmak | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Matrislerle çalışmak | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Temel matematiksel fonksiyonlar | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Temel metin fonksiyonları | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | If else döngüsü | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | For döngüsü | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | While döngüsü | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Veri işleme uygulamları | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Grafik oluşturma uygulamaları | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Csv ve txt dosyalarla çalışmak | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje geliştirmek | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |