Genel Bilgi
Kod | BAC340 |
Ad | Dünya Ekonomisi Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya Ekonomisinin hangi aşamalar kaydederek günümüze ulaştığının kavratılması
Dersin İçeriği
Dünyada ekonomisi alanında gelişen büyük değişim ve dönüşümler. Bu dönüşümlerin insanlık tarihine etkileri. Sebepleri ve sonuçlarının incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Dünya Ekonomisinin önemli evreleri ile ilgili temel kitaplar. Gerhard Köhnen, Dünya Ekonomi Tarihi, Mahfi Eğilmez, Dünya Ekonomisi Tarihi.
Notlar
önemli belgesel, broşür, fotoğraf, film
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya Ekonomisinin geçirdiği Evreleri açıklar. |
ÖÇ02 | İlk Çağ toplumlarının avcılık ve toplayıcılık aşamasından tarım topluma geçmesinin önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Anadolu Mısır ve Mezopotamya Uygarlıklarının Dünya Ekonomisine katkılarını açıklar. |
ÖÇ04 | İpek ve Baharat Yolunun Dünya ekonomi ve kültürüne Etkilerini tanır. |
ÖÇ05 | Haçlı Seferleri sonucunda Avrupalıların İslam Dünyasından neler öğrendiklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Coğrafi Keşiflerin dünyayı nasıl etkilediğini öğrenir. |
ÖÇ07 | Coğrafi Keşifler sonucu zenginleşen Avrupalılarda burjuvazinin ortaya çıkması ve zenginleşen Avrupa'nın bilim ve sanatta nasıl bir gelime gösterdiğini kavrar. |
ÖÇ08 | Öğrenci kazanımlarının değerlendirilmesi |
ÖÇ09 | Sanayi İnkılabının ortaya çıkışı ve Dünya ve Osmanlı Devleti'ne etkilerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Kapitalizme tepki olarak Sosyalizm, işçi hareketlerinin ortaya çıkması ve sosyolojik ve siyasi sonuçlarının farkına varır. |
ÖÇ11 | Sömürgecilik yarışının sonucu olarak I. Dünya Savaş'ının ortaya çıkması ve Ekim 1917 Bolşevik İhtilali ve Komünizmin yaygınlaşmasının sebep ve sonuçlarının çözümler. |
ÖÇ12 | 1929 Dünya Ekonomik Buhranının Dünya ve Yeni Türk Devletine Etkileri ve Atatürk'ün devletçilik ilkesinin hangi şartlardan doğduğunun muhakemesini yapar. |
ÖÇ13 | 24 Ocak 1980 tarihli Türkiye'nin Liberal Ekonomiye geçişi ve sonuçlarını sıralar. |
ÖÇ14 | İki kutuplu Dünya ve Soğuk Savaş Dönemindeki Ekonomik rekabeti kavrar. |
ÖÇ15 | Günümüzdeki ekonomik rekabetler, yeni dünya düzeni ve dijital Devrimin önemini çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya Ekonomisi Tarihi Dersinin Önemi ve Kazanımları | Ders araç ve gereçlerinin tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İlk Çağ'da Tarım Devrimi Üretim ve Ticaret | İlk Çağ ile ilgili genel bilgiler görseller hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Anadolu Mısır ve Mezopotamya Uygarlıkları | Anadolu Mısır ve Mezopotamya coğrafi bölgelerinin önemine dair haritalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | İpek ve Baharat Yolu ve Dünya Ekonomisine Etkileri | İpek ve Baharat Yolu haritası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Haçlı Seferleri ve Avrupa'daki Etkileri | Haçlı seferleri ile ilgili görseller ve belgesellerin temini | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yeni Ekonomik Arayışlar ve Coğrafi Keşifler | Dünya haritasıyla Coğrafi Keşifleri tanıtma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sömürgecilik Rönesans ve Reform | ilgili kaynakların temini sağlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanayi İnkılabı Dünya ve Osmanlı Devletine Etkileri | Sanayi İnkılabı ile ilgili kaynakları temin etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kapitalizme Tepki Sosyalizmin Doğuşu ve Sonuçları | Kapitalizm ve Sosyalizm ile ilgili kaynak temininin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | I. Dünya Savaşı, Bolşevik İhtilali ve Komünizmin Altın Çağı | Konu ile ilgili meteryalerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1929 Dünya Ekonomik Buhranı Yeni Türk Devletine Etkileri ve Atatürkün Devletçi Ekonomik Modeli | Konu ile ilgili kaynakların temini | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | 24 Ocak Kararları ve Türkiyede Liberal Ekonomiye Geçiş | Konu ile ilgili kaynak video ve görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İki Kutuplu Dünya, Soğuk Savaş Dönemi | konu ile ilgili kaynakların temini | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Günümüzdeki Ekonomik Ticari Rekabetler Yeni Dünya Düzeni | yeni dünya düzeni ile ilgili belgesellerin temini | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |