Genel Bilgi
Kod | BAC404 |
Ad | Akademik İngilizce IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik ve mesleki düzeyde İngilizce cümle ve kelime bilgisi kurallarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Akademik Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerileri ile ilgili konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smart Choice 1 Student's Book OUP Smart Choice 1 Workbook OUP
Notlar
Smart Choice itools OUP
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik ve bilimsel alana yönelik metinler yazar. |
ÖÇ02 | Akademik çalışmaları özetler. |
ÖÇ03 | Akademik bir konuşmayı dinleyip, bunun hakkında akademik dil kullanarak konuşur. |
ÖÇ04 | İşletme alanıyla ilgili gerekli akademik kelimeleri akademik sunumda kullanır. |
ÖÇ05 | Akademik makale yazar. |
ÖÇ06 | Akademik fikirleri tartışır. |
ÖÇ07 | Akademik sunumların ana fikirlerini not alır. |
ÖÇ08 | İşletme hakkında İngiliz dilinde profesyonel konuşma yapabilir. |
ÖÇ09 | Verilen bağlamda sözlü akademik metin üretir. |
ÖÇ10 | Bir konuda akademik sunum yapar. |
ÖÇ11 | Akademik metinlerde ana fikir ve detayların planını çıkarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | İlgili programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dinleme - Ders notları hazırlama | Not alma üzerine video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Konuşma - Notlardan konuşma | İlgili video izlenemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Bir metindeki ilgili bilgilere odaklanmak için araştırma soruları kullanma | Araştırma soruları üzerine okuma metni | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Yazma - Bir metni özetleme | Özet yazma teknikleri üzerine okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Dinleme - Bir konferansın içeriğini tahmin ve analiz + farklı bilgi kaynaklarını kullanabilme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Konuşma - Araştırma bulgularını bildirme ve soru formüle etme | Örnek metinler inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Anlatım |
8 | Vize sınavı | Ders içeriğine çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okuma-Bir paragraftaki konu geliştirmeyi tanımlama ve internet arama sonuçlarını değerlendirme | Örnek metin incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Yazı yazma - Araştırma bulgularının raporlanması | Raporlandırma üzerine metin incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Dinleme - Konuşma ve sunumlarda metnin organizasyonu ve dilini anlama | Örnek video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Konuşma - Seminerde etkin katkılar sağlamak | Örnek seminer incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Okuma - Temel bilgileri karmaşık cümlelerde bulmak | Örnek metinlerin temel bilgiyi bulmak amacıyla okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Yazma - Bir metni anlamını bozmadan farklı kelimelerle ifade etmek | Paraphrasing yöntemlerini özetleyen metnin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yazma - Araştırma sonuçlarının raporlanması | Arşatırma raporu örnekleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Ders materyallerinin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders materyallerinin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |