Genel Bilgi
Kod | BAC438 |
Ad | Dijital Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; öğrencilerin, dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler gibi farklı konular incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Dijital Pazarlama; Damian Ryan, Çeviri:Mehmet Murat Kemaloğlu, İş Bankası Kültür Yayınları, 2016.
Notlar
Pazarlama 4.0; Philip Kotler, Çeviri:Nadir Özata, Optimist Yayın ve Dağıtım, 2017.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital pazarlama ile ilgili temel kavramları ve bunların gelişimi açıklayan kuramları belirtir. |
ÖÇ02 | Sosyal medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmelere örnek verir. |
ÖÇ03 | Markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Dijital platformlar aracılığıyla daha etkin pazarlama kampanyaları uygular. |
ÖÇ05 | Dijital pazarlamanın günümüzdeki trendlerini tartışır. |
ÖÇ06 | Dijital Pazarlama stratejilerini (Çekme ve İtme stratejisi) açıklar. |
ÖÇ07 | Dijital pazarlama stratejilerini bulunduğu ilgili pazarlama alanında uygular. |
ÖÇ08 | Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Reklamları konusunu tartışır. |
ÖÇ09 | Online Marketing ve İnteraktif Karşılaştırma konularını tartışır. |
ÖÇ10 | Viral pazarlama ve içerik üretme konusunda güncel örnekler verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders konularına genel bakış. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketiminde yaşanan değişimler. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Online pazarlaması ve stratejileri. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Dijital pazarlama ve markalaşma: Markanın online olmasının önemi. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Başarılı yerel ve global kampanyalar. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Arama ve arama motoru pazarlaması. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sosyal medya dinamikleri: Logolar, viral, advert gaming, online seeding. | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dijital ortamda bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi | Kitapta İlgili Bölüm Okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |