Genel Bilgi
Kod | DEN133 |
Ad | Diş Hekimliğinde Manüplasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Birinci sınıf diş hekimliği öğrencilerine dişlerin morfolojisi hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Hüsnü Yavuzyılmaz. Diş morfolojisi ve anatomisi. Gazi basımevi 2013.Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Total Protezlerin Laboratuvar İşlemleri, 2007
Notlar
kütüphane, labaratuar ve örnek çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dişlerin morfolojik yapılarına göre ayırt eder. |
ÖÇ02 | Motor becerisi gerektiren işlemleri uygular. |
ÖÇ03 | El-göz koordinasyonu sağlar. |
ÖÇ04 | Verilen nesneyi kil malzemesi ile manipüle eder. |
ÖÇ05 | Verilen nesneyi tel ile bükerek biçimler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | labaratuar olanaklarının bilinmesi ve ders disiplininin açıklanması | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | manüplasyon dersi ile ilgili kuramsal bilgi ve tartışma | gözlşem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 1 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 2 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 3 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 4 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 5 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 6 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ara Sınav | Labaratuar Ortamı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 2. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 3.hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
13 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 4.hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
14 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 5.hafata | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | diş anatromisi 3 boyutlu etüd 6.hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
16 | Dönem Sınavları | Labaratuar Ortamı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |