Genel Bilgi
Kod | DEN227 |
Ad | Avrupa Birliği'ne Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Avrupa Birliğinin devlet/örgüt ikilemi açıklığa kavuşturularak, Birliğin nasıl ve neden oluştuğu, kurumsal yapısının, işleyişinin ve AB kurucu değerlerinin neler olduğu açıklanarak öğrencilere Avrupa Birliği hakkında bir perspektif kazandırmak
Dersin İçeriği
Avrupa Birliğinin Oluşum Nedeni ve İşleyişi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Avrupa Birliği Kamu Hukuku- Prof. Dr. Işıl Özkan Avrupa Birliği Hukuku-Prof. Dr. Enver Bozkurt ve Arif Köktaş
Notlar
Avrupa Birliği Kurumsal Hukuku- Prof. Dr. Sanem Baykal-İlke Göçmen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AB'nin temel özelliklerini anlamak |
ÖÇ02 | Avrupa entegrasyonuna ilişkin teorik tartışmaları analiz etmek. |
ÖÇ03 | Avrupa Birliği'nin gelişimini anlamak |
ÖÇ04 | AB'nin işleyişini kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Avrupa Birliği Devlet mi? Uluslararası Örgüt mü? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Avrupa Bütünleşmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Avrupa Bütünleşmesinin Derinleşmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kurucu Antlaşmalar ve Avrupa Tek Senedi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | MAastricht ve Amsterdam Antlaşmaları ve getirdikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ara sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
7 | Nice ve Anayasal Antlaşma: Yakın İşbirliği, Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Lizbon Antlaşması: Değişiklikler ve Yenilikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
9 | AB Hukuku ve Kaynakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | AB Hukuku ve Ulusal Hukuk İlişkisi: Öncelik İlkesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Komisyon ve Konsey | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Avrupa Konseyi ve Yüksek temsilci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Avrupa Parlamentosu ve Adalet Divanı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Merkez Bankası ve Sayıştay | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | AB’nin Temel Kurucu Değerleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |