Genel Bilgi
Kod | DEN317 |
Ad | Pedodonti I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İFFET YAZICIOĞLU SANRI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk Diş Hekimliği Uygulamalarının Temellerinin Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Çocuklarda diş hekimliği uygulamalarının teorik karşılığı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri; Meenakshi S. Çocuk Diş Hekimliğine Klinik Yaklaşım; Göran Koch
Notlar
Çocuk Diş Hekimliği, 2016, Çocukluktan Ergenliğe Cassamassimo ve ark, Elseiver
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklarda ağız diş hastalıklarının tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanır, hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavi planı arasında ilişki kurar. |
ÖÇ02 | Çocuğun diş durumuna, yaşına ve değerlendirilen risk grubuna göre etkililik açısından farklı çürük önleme stratejilerini tartışabilme ve ebeveynleri risk faktörleri, diş hastalıkları için mevcut risk azaltma/önleme stratejileri konusunda eğitebilme. |
ÖÇ03 | Erüpsiyonun ve seri çıkarmanın rehberliği için zamanlamayı gösterebilme. |
ÖÇ04 | Ağrının etiyolojisini saptar ve ağrı yönetimini gerçekleştirir. |
ÖÇ05 | Çocuklarda ağız diş sağlığını etkileyen hastalıkların belirti ve bulguları ile ayırıcı tanıları ışığında uygun tedavi planlaması uygulamalarını sayar ve yapar. |
ÖÇ06 | Çocuklarda davranış yönetimi becerilerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞINA GİRİŞ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞI BAKIŞ AÇILARI | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | BÜYÜME VE ERGENLİK GELİŞİMİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ -1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara Sınav | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-3 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | DENTAL EROZYON | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | PEDODONTİK ENDODONTİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | PEDODONTİK ENDODONTİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |