Genel Bilgi
Kod | DEN333 |
Ad | Protetik Diş Tedavisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHUN EKREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ORHUN EKREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klinik öncesi sabit ve hareketli bölümlü protezler hakkında bilgi edinmek.
Dersin İçeriği
Sabit ve hareketli protezlerde tanı, tedavi planlaması ve laboratuvar aşamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları ve ders slaytları
Notlar
Sabit protezin temelleri-Herbert T. Shillingburg Mc Cracken hareketli bölümlü protezler- Carr Alan, Brown David
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci sabit protez ihtiyacını bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci sabit protez planlamasını yapar |
ÖÇ03 | Öğrenci diş preparasyon prensiplerini bilir |
ÖÇ04 | Öğrenci ön dişlerin tam kron preparasyonunu yapar |
ÖÇ05 | Öğrenci geçici restorasyonun diş sağlığı açısından önemini ve nasıl yapıldığını bilir |
ÖÇ06 | Öğrenci Hareketli protezi ve ihtiyacını bilir |
ÖÇ07 | Öğrenci kısmi dişsiz arkları sınıflar |
ÖÇ08 | Öğrenci ana ve küçük bağlayıcıları tanır ve ayırt eder |
ÖÇ09 | Öğrenci tırnak ve tırnak yuvalarının işlevlerini tanımlar |
ÖÇ10 | Öğrenci direkt ve indirekt tutucuların işlevlerini tanımlar |
ÖÇ11 | Öğrenci HBP de ortaya çıkan dişlere zararlı kuvvet bileşenlerini bilir. |
ÖÇ12 | Öğrenci HBP tasarımı yapar |
ÖÇ13 | Öğrenci HBP iskeletinin laboratuvar işlem basamaklarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ANTERİOR DİŞLERİN FULL KRON PREPARASYONU | İLGİLİ DERSE AİT LABARATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | GEÇİCİ RESTORASYONLAR ve GEÇİCİ RESTORASYONLARIN YAPIMI | İLGİLİ DERSE AİT LABARATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
3 | AĞIZ İÇİ SIVILARININ KONTROLÜ VE RETRAKSİYON | İLGİLİ DERSE AİT LABARATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
4 | SABİT PROTEZLERDE KULLANILAN ÖLÇÜ MATERYALLERİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | SABİT ÖLÇÜ ALMA YÖNTEMLERİ- GELENEKSEL VE DİJİTAL ÖLÇÜ ALMA YÖNTEMLERİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | PREMOLAR ve MOLAR DİŞLERİN FULL KRON PREPARASYONU-KÖPRÜ PROTEZLER İÇİN FULL KRON PREPARASYONU | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | SABİT PROTEZLERDE KAPANIŞ KAYDI ALINMASI | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | ARTİKÜLATÖRLER VE ARTİKÜLATÖRE ALMA-YÜZ ARKI KAYDI-1 | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
9 | ARTİKÜLATÖRLER VE ARTİKÜLATÖRE ALMA-YÜZARKI KAYDI-2 | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | SABİT PROTEZLERİN İMALATI- DÖKÜM VE DİJİTAL YÖNTEMLER | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | KÖPRÜ GÖVDESİ VE DİŞSİZ TÜMSEKCİK | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | SABİT PROTEZLERDE OKLÜZYON PRENSİPLERİ-1 | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | SABİT PROTEZLERDE OKLÜZYON PRENSİPLERİ-2 | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | SABİT PROTEZLERDE OKLUZAL UYUMLAMA | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | SİMANLAR, GLAZÜRLEME VE SİMANTASYON | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERE GİRİŞ VE TERMİNOLOJİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | KISMİ DİŞSİZ ARKLARIN SINIFLANDIRMASI | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | ANA BAĞLAYICILAR | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | TIRNAK VE TIRNAK YUVALARI | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
21 | HBP BİLEŞENLERİ-MİNÖR BAĞLAYICILAR,PROTEZ KAİDESİ,YAPAY DİŞLER | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | DİREKT VE İNDİREKT TUTUCULAR | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | HBP BİYOMEKANİK DEĞERLENDİRMELER | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | PARALELOMETRE KULANIMI VE MODEL ANALİZİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
25 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZ TASARIM PRENSİPLERİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
26 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZ İSKELETİ LABORATUVAR İŞLEMLERİ- DÖKÜM İSKELET YAPIMI | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | HBP OKLUZYON DİZAYNI | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | HBP MUM MODELAJ VE MUFLALAMA | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | AKRİLİK TEPİMİ VE BİTİM İŞLEMLERİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | HBP OKLUZAL UYUMLAMA VE PROTEZİN HASTAYA TESLİMİ | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZ TASARIM VAKA SUNULARI | İLGİLİ DERSE AİT LABORATUVAR MALZEMELERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 32 | 8 | 256 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 1 | 2 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 298 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,92 | ||
AKTS | 12 AKTS |