Genel Bilgi
Kod | DEN443 |
Ad | Restoratif Diş Tedavisi III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZELİHA GONCA BEK KÜRKLÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ZELİHA GONCA BEK KÜRKLÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA SÜSGÜN YILDIRIM (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Teorik bilgiyi klinikte karşılaştığı vakalar üzerinde doğru sonuçlar elde edecek şekilde değerlendirmek ve başarılı tedaviler yapmak
Dersin İçeriği
Restorasyonların klinik performansının değerlendirilmesi 2. Önceki restorasyonların durumunun değiştirme veya onarım açısından değerlendirilmesi 3. Doğrudan ve dolaylı restorasyonlar için tedavi kararları 4. Operatif ve non-operatif tedaviler için kararlar 5. Hastaların çürük risk değerlendirmesi 6. Görsel dokunsal yöntem ve radyografi ile dental sert doku patolojilerinin teşhisi 7. Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerinin tanımlanması 8. Farklı tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması 9. Farklı yapıştırıcı sistemlerinin, restoratif materyallerin ve koruyucu önlemlerin uygulanması 10. Maksimum ses diş yapısının korunması ile boşluk preparatları 11. Gelişimsel, çürük ve çaresiz lezyonlar arasında ayırıcı tanı koymak. 12. Dentin hipersensitivitesi, tersinir veya geri dönüşümsüz pulpitis açısından klinik semptomların yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Klinik pratiğinde anterior direkt kompozit restorasyonlar Doç.Dr Z Gonca Bek Kürklü -Restoratif Diş Tedavisi akıl notları Prof.Dr. Uğur Erdemir
Notlar
Klinik pratiğinde anterior direkt kompozit restorasyonlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hastanın klinik ve radyografik muayenesi ile tedaviyi tarif eder. |
ÖÇ02 | Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerini belirler. |
ÖÇ03 | Farklı tedavi seçeneklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Hastanın mevcut restorasyonlarının klinik performansını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Restorasyon değişim sebeplerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Gereken restorasyon değişimini uygular. |
ÖÇ07 | Hastaya gerekli restoratif tedavi uygulamalarını planlar. |
ÖÇ08 | Minimal invaziv şekilde preperasyon yapar. |
ÖÇ09 | Uygun restoratif materyali belirler. |
ÖÇ10 | İleri restoratif girişimleri tarif eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dolgu Maddelerinin Klinik Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Restorasyonlarda Başarısızlık ve Dolgu Değişim Nedenleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kompozit Dolguların Klinik Uygulamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dişlerin renklenme nedenleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Vital Dişlerin Ağartılması | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Endodontik Tedavi Sonrası Restorasyonlar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çürük Profilaksisi ve Uzaklaştırılmasında Güncel Yöntemler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Çürüğün remineralizasyonu | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ağız kokusu(Halitozis) | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Estetik ve gülüş tasarımı | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Restorasyonların tamiri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Restoratif diş tedavisinde oklüzyon | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İndirekt restoratif uygulamalar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hasta eğitimi ve iletişim | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Restoratif diş hekimliğinde kanıta dayalı diş hekimliği | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Ara Sınav | kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Remineralizasyon | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | Restoratif Tedavide Lazer Uygulamalar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | Restoratif tedavide fiber uygulamaları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | Çürük proflaksisi | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | Kompozit rezin restorasyonlarda bitim ve parlatma: makrodan mikroya | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | Diş Formu ve Oklüzyon | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | Renk seçimi | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | Vital pulpa tedavileri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | Rezin simanlar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Kaide materyalleri ve linerlar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Matris sistemleri | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | Güncel adeziv yaklaşımlar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Minimal invaziv tedaviler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | Gerodontoloji | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | Sterilizasyon | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Yıl Sonu Sınavları | kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |