Genel Bilgi
Kod | DEN441 |
Ad | Ortodonti II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA SERDAR TOROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ÜSTDAL GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ortodontik tanı yöntemlerini, koruyucu, durdurucu ve düzeltici ortodontik tedavilerle ilgili temel prensipleri öğrenmesi.
Dersin İçeriği
Öğrencilere ortodontik tanı araçları ve tanı yöntemleri görsel sunumlarla ayrıntılı olarak anlatılmakta, ortodontik tedavi hedefleri, ortodontist sorumlulukları öğretilmekte ve koruyucu ile dururucu ortodonti ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Düzeltici ortodontik tedavinin temel prensipleri kısaca öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
4.sınıf ders notları
Notlar
Proffit-Contemporary Orthodontics
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortodontik tanı yöntemleri hakkında yeterli bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Kapanış bozukluklarını tanır ve ayırt eder. |
ÖÇ03 | Koruyucu ortodonti hakkında yeterli bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Çevresel etkenlere bağlı oluşmaya başlamış kapanış bozukluklarını tespit eder ve durdurulmasına yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.. |
ÖÇ05 | Hastaları uygun zamanda gerekli uzmanlık alanlarına yönlendirmeyi bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortodontide Tanı, Önemi, Hasta Hikayesi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ortodontide Klinik Muayene,Yüz Oranları,Ağız İçi Yumuşak ve Sert Dokular | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fonksiyonel Muayene | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ortodontide Tanı Araçları | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hayce -Nance Analizi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bolton Analizi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sefalometri,Önemi, Kullanım Amaçları,Sefalometrik Noktalar | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Sefalometrik Düzlemler, Açılar, Analiz Yöntemleri | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ortodontik Tedavilere Giriş, Amaç, Ortodontik ve Ortopedik Tedavi Tanımları | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Koruyucu Ortodontik Uygulamalar | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sürme Rehberliği | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yer Tutucular | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Durdurucu Ortodontik Tedaviler,Alışkanlık Kırıcı Apareyler | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Seri Çekim | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Düzeltici Ortodontik Tedaviler | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Ara Sınav | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Hareketli Apareyler | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | Fonksiyonel Apareyler | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | Sabit Aygıtlar | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | I. Sınıf Kapanış Bozukluklarının Tedavisi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | II. Sınıf Kapanış Bozukluklarının Tedavisi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | III. Sınıf Kapanış Bozukluklarının Tedavisi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | Transvers Uyumsuzlukların Tedavisi, Üst Çene Genişletmesi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | Dikey Yön Uyumsuzlukların Tedavisi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | Diş Eksiklikleri,Gömülü Dişlerin Tedavi Prensipleri | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Dudak Damak Yarıkları I | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Dudak Damak Yarıkları II | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | Ortognatik Cerrahi | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Stabilite ve Retansiyon | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | Hasta Dosyası ve Tanı Araçları Üzerinde Vaka Tartışması | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | Hasta Dosyası ve Tanı Araçları Üzerinde Vaka Tartışması2 | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar, Sunum notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |