Genel Bilgi
Kod | DEN451 |
Ad | Pedodonti II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye çocuklarda ağız ve diş sağlığına ilişkin temel bilgiler koruyucu diş hekimliğine ilişkin konuları dersler ve klinik uygulamalar aracılıyla vermektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği çocuk hastada davranış yönlendirilmesi, muayene ve tanı, kraniofasiyal anomaliler ve çocuklarda uygulanan tedavi prensiplerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach 2. Pedodonti Akıl Notları3. Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri4. Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence
Notlar
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuğun psikolojik gelişim evrelerinin farklı araştırmacılara göre sınıflandırır ve bu gelişim dönemlerine göre çocuk hastaya nasıl uyarlanacağı ve nasıl yaklaşılacağı tarif eder. |
ÖÇ02 | Çocuk hastanın anamnezini ve tedavi planlamasını raporlandırır; çocuk ve ebevyn ile iletişim kurabilir, kalıcı davranış değişikliğinin sağlanabilmesi içi bilgilendirme yapar. |
ÖÇ03 | Süt dişlerinde pulpa hastalıkları tanısı, semptomları, pulpa hastalıkları tanısında ayırıcı özelliklerini tanımlar; tedavi planlaması ve hasta takibi yapar ve kullanılan materyalleri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Genç sürekli dişlerde pulpa hastalıkları tanısında ayırıcı özellikleri, pulpası canlı ve canlılığı yitirmiş pulpası olan apeksi açık ve kapalı genç sürekli dişlerde tedavi endikasyonlarını, uygulama tekniklerini tarif eder ; kullanılan materyaller hakkında son görüşlerin yanı sıra, bu uygulamalarda kullanılan materyalleri sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Çocuklarda sürekli dişlerde travma sonucunda oluşan diş yaralanmalarının sınıflandırılmasını tanımlar ve muayenesini yapar; tanı ve tedavi prensiplerini, splintleme metotlarını ve koruyucu uygulamaları tanımlar. |
ÖÇ06 | Çocuklarda süt dişlerde travma sonucunda oluşan diş yaralanmalarını sınıflandırırır ve muayenesini yapar, tanı ve tedavi prensiplerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Diş hekimliğinde kullanılan analjezik ilaçları tanımlar, çocuk dişhekimliğinde ağrı kontrol protokolünü, Çocuklarda antibiyotik kullanım alanlarını ve Antibiyotik proflaksisini anlatır. |
ÖÇ08 | Sedasyon ve genel anestezi tanımlaması, diş hekimliğinde endikasyonları ve çocuklarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavi uygulama prosedurları anlatılacaktır. |
ÖÇ09 | Özel bakım gerektiren çocuklarda ağız bulgularını, bu hastalara klinik ve psikolojik yaklaşım yöntemlerini bilir. |
ÖÇ10 | Çocuklarda süt ve karma dişlenme döneminde kapanış ilişkilerini bilir; erken süt dişi kayıplarında okluzyonun korunmasına yönelik uygulanan yer tutucularını sınıflandırır. |
ÖÇ11 | çocuklarda çiğneme sistemi, ısırma kuvvetleri, temporomandibuler eklem ve eklem bozukluklarının belirti ve semptomları ile parafonksiyonel alışkanlıklar incelenecektir. Yeni görüntüleme sistemleri değerlendirilecek ve çiğneme sistemi ile ilgili bozukluklar bunların teşhis ve tedavileri gözden geçirilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve genç erişkinde psikolojik gelişim | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | Diş korkusu ve davranış yönetimi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
3 | Çocuk hastada muayene | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Süt dişi pulpa hastalıklarında tedavi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Genç sürekli dişlerin pulpa hastalıklarında teşhis | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Genç sürekli dişlerin pulpa hastalıklarında tedavi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Çocuk diş hekimliğinde acil durumlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Çocuk diş hekimliğinde ilaç kullanımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Sedasyon ve genel anestezi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Engelli çocuklarda dental yaklaşımlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Çocuklarda kapanış ilişkileri ve okluzyon | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Çocuklarda temporomandibular bozukluklar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ağız mukozası lezyonları ve minör cerrahi girişimler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kronik sağlık sorunları olan çocuklar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Sürekli dişlerde diş ve destek doku yaralanmaları sınıflandırma | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | Sürekli dişlerde diş ve destek doku yaralanmaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | Süt dişlerinde diş ve destek doku yaralanmaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
20 | Paslanmaz çelik kronlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | Çocuklarda ileri restoratif uygulamalar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
22 | Çocuklarda ileri rtestoratif uygulamalar klinik vakalar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
23 | Diş sert dokularının gelişimsel bozuklukları ve tedavisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | Dental erozyon | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | Diş renklenmeleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Klinik vaka tartışması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
27 | Literatür araştırması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
28 | Literatür sunumu | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
29 | soru-cevap | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
30 | vaka fotoğrafları yorumlama | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
31 | vaka radyografları yorumlama | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |