Genel Bilgi
Kod | DEN511 |
Ad | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN ESEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMİN ESEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, İlgili başlıklar konusunda gerekli teorik bilgiyi sunarak teşhis ve tedavi seçeneklerini kavratmaktır .
Dersin İçeriği
Maksiller sinüs hastalıkları, tükürük bezi hastalıkları, Fasiyal Nöropatoloji, diş hekimliğinde teknolojik gelişmeler, İlaç kullanımına bağlı çenelerde osteonekroz oluşumu, Dentofasiyal deformitelerin düzeltilmesi, Maksilla ve mandibula kırıklarının teşhis ve tedavisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Peterson LJ, Ellis E, Hupp JR, Tucker MR. Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery
Notlar
Hupp J R.,Tucker M. R. Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery ,2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maksiller sinüs hastalıkları ve tedavi yöntemlerini kavramak |
ÖÇ02 | Tükürük bezi hastalıklarını ve tedavi yöntemlerini incelemek |
ÖÇ03 | Çene ve yüz bölgesindeki ağrı sebepleri ve tedavi yöntemlerini kavramak |
ÖÇ04 | Diş hekimliğinde güncel teknolojik gelişmeleri tanımak |
ÖÇ05 | İlaç kullanımına bağlı çene osteonekrozunu tanımlar. |
ÖÇ06 | Dentofasiyal deformiteler ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi edinmek |
ÖÇ07 | Mandibula kırıklarını ve tedavi yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Maksilla kırıklarını ve tedavi yöntemlerini belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maksiller Sinüsün Embriyoloji, anatomi ve klinik muayenesi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Maksiller Sinüs radyograik muayenesi Maksiller sinüs enksiyonları | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Maksiller sinüzitis tedavisi Oroantral açıklığın cerrahi tedavi yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tükürük Bezi Embriyoloji, anatomi ve fizyolojisi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tükürük Bezi hastalıkları, tanısan yöntemler, Siyalolithiasis | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tükürük bezi enfeksiyonları, tümörleri ve travmatik yaralanmaları | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ağrı nörofizyolojisi, orofasiyal ağrı sınıflandırması | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Nöropatik yüz ağrıları, nevraljiler | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Fasiyal nöropatoloji | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Yeni diş çekimi aygıtları, 3 boyutlu üretim, dinamik navigasyon | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Endoskopik teknikler, Trans oral robotik cerrahi Kriyocerrahi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Otolog plateletten zengin fibrin | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Diş hekimliğinde Lazer | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Karbon dioksit (CO2), Er:YAG (Erbium- yttrium-aluminum-garnet), Er,Cr:YSGG (Erbium-chromium–yttrium-scandium-gallium-garnet) Ho:YAG (holmium-YAG) laserler | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nd:YAG (neodymium-YAG), KTP (potassium titanyl phosphate), Diode, Dye lazerler | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | İlaca bağlı Çene Osteonekrozunun tanımı ve patogenezi, ilgili ilaçlar, sınıflandırma | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | İlaca bağlı Çene Osteonekrozu; önlem, tanı ve tedavi yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Dentofasiyal deformitelerin düzeltilmesi; hasta değerlendirmesi, cerrahi öncesi tedavi, cerrahi planlama | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Mandibuler gelişim fazlalığında Cerrahi yöntemler | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Mandibuler gelişim geriliğinde Cerrahi yöntemler | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Maksiller deformitele ve, fasiyal simetrinin cerrahi tedavisi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Uyku apnesi, distraksiyon osteogenezi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Travma hastasının değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Çene ve yüz kırıkları | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Mandibuler Kırıklar, orta yüzkırıklarının Tedavisi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Açık ve kapalı redüksiyon | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Maksiller Kırıkların Tedavisi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Segmental osteotomiler | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Lefort osteotimileri | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Yüz yumuşak doku yaralanmalarının tedavisi | Konu ile ilgili kaynak okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 6 | 18 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |