DEN582 Klinik Tıp Bilimleri III

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN582
Ad Klinik Tıp Bilimleri III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR UÇAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ONUR UÇAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Aylin SARIYILDIZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Uğur TOPAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. KUBİLAY DALCI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. İSMAİL CEM ERAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. Kenan KAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. Zeynep NAMLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. AHMET GÖKHAN SARITAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör.Dr. Mahmut Onur KARAYTUĞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. AHMET HİLAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin ruhsal muayene ve ve çeşitli ruhsal bozukluklar hakkında temel bilgileri öğrenmesidir. Genel rehabilitasyon kavramı ve ekibinin görevlerini bilir. FTR modaliteleri ve yardımcı cihazları kullanımını kavrama Adli bilimlerin tanıtımı, adli diş hekimliğinin kimlik tespitindeki önemi anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders birbirinden bağımsız olan 3 ayrı disiplini içermektedir; psikiyatri, fizik tedavi ve rehabilitasyon ve adli tıp.

Dersin Ön Koşulu

genel sağlık

Kaynaklar

pediatrik fizik tedavi ve rehabilitasyon

Notlar

Adli tıp ve adli bilimler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dental uygulamalarda psikiyatrinin ve psikolojik hastalıkların önemini bilir
ÖÇ02 Diş hekimlerinde ve hastalarında fiziksel bozuklukları bilir.
ÖÇ03 Diş hekimliğinin adli tıp açısından önemini bilir.
ÖÇ04 Diş hekimliğinde fizik tedavinin önemini anlar.
ÖÇ05 Diş hekimliğinde psikolojinin önemini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ruhsal muayene Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Duygudurum bozuklukları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Psikotik bozuklukları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Anksiyete bozuklukları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Somatoform bozuklukları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Alkol madde kullanım bozuklukları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yeme bozuklukları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Psikiyatride farmakoterapi Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 FTR girişi - Rehabilitasyon kavramı ve rehabilitasyon ekibi Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Boyun ağrıları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Bel ağrıları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Temporomondibuler eklem hastalıkları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Nonartiküler romatizmal sendromlar Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Osteororoz patofizyolojisi ve kliniği Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Osteoporoz tedavisi ve komplikasyonları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Ara Sınav Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Adli prosedür, yaralar, bilirkişi kavramı, defin ruhsatı Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Ölüm, ölüm sonrası değişiklikler Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Yaralar, yara özellikleri Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 TCK 456 ve rapor yazımı Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 Hipoksik-Anoksik ölümler Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Seksüel saldırılar ve yaklaşım, yasal düzenlemeler Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Cezai ve hukuki sorumluluk kavramları Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 Adli diş hekimliği kavramı Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Kitlesel facialar, organizasyon ve diş hekimliğinin rolü Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 Isırık izleri (Çocuk istismarları, seksüel saldırılar vb) değerlendirimi ve Diş Hekiminin rolü Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Kimliklendirme metodolojisi Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Adli diş hekimliği ve data oluşturmanın önemi Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Adli odontoloji uygulama 1 Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Adli odontoloji uygulama 2 Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Adli odontoloji uygulama 3 Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Yıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 1 29
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 61
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,44
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 11:16