Genel Bilgi
Kod | DEN539 |
Ad | Protetik Diş Tedavisi Klinik Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-15 (T-U) (5 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 12 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KORAY SOYGUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KORAY SOYGUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Selin ÇELİK ÖGE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ESMA BAŞAK GÜL AYGÜN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ORHUN EKREN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin öğretim elamanları gözetiminde hastalar üzerinde dental uygulamalar yaparak klinik deneyimlerinin artmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu klinik ders 5 haftalık klinik teorik ve pratik eğitiminden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler. 7. Baskı, Quintessence Publishing, 2019. 2. Özkan Y. Complete Denture Prosthodontics: Planning & Decision Making, 1st Edition, Springer, 2018. 1. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics. 5th Edition, Elsevier; 2016. 2. Shillingburg HT, Sather DA, Wilson EL, Cain JR, Mitchell DL, Blanco LJ, Kessler JC. Fundamentals of Fixed Prosthodontics.4th Edition, Quintessence Publishing Co. Inc, 2012.
Notlar
Ders notları ve ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Her hastadan anamnez alır |
ÖÇ02 | Her bir hasta için vakaya özel bütüncül tedavi planlaması yapar ve protetik olarak uygun tedavi planını uygular |
ÖÇ03 | Radyografları anatomik oluşumlar ve patolojiler açısından doğru bir şekilde değerlendirir |
ÖÇ04 | Uygulayacağı protetik restorasyonu anlatır, diğer tedavi seçenekleri konusunda hastayı bilgilendirir ve hastanın onamını alır. |
ÖÇ05 | Protetik restorasyonun temizliği ve bakımını anlatır, oral hijyen eğitimi verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | preparasyon prensipleri | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
2 | ölçü materyalleri ve ölçü alma teknikleri | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | artikülasyon ve okluzyon | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | hareketli bölümlü protezlerde ağız hazırlıkları | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | hareketli bölümlü protez tasarım prensipleri | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 25 | 1 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 20 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,20 | ||
AKTS | 5 AKTS |