DEN547 Özel Bakım Gerektiren Bireylerde Diş Hekimliği Yaklaşımı

1 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN547
Ad Özel Bakım Gerektiren Bireylerde Diş Hekimliği Yaklaşımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Özel Bakım Gerektiren Bireylere Diş Hekimi Yaklaşımının Temellerinin Anlatılması

Dersin İçeriği

Özel Bakım Gerektiren Bireylere Diş Hekimi Yaklaşımı ve Davranış Yönlendirme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özel İhtiyaçları Olan Çocuklar İçin Diş Bakımı: Klinik Rehber, Travis M Nelson, Jessica R Webb, 2019

Notlar

Karen A. Raposa, Steven P. Perlman -Gelişimsel Bozukluıkların Diş tedavisiWiley-Blackwell (2012)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel bakım gerektiren bireylerle ve ebeveyn/bakıcılarıyla uygun iletişim yöntemlerini listeler.
ÖÇ02 Özel bakım gerektiren bireylere karyojenik olmayan beslenme ve diyet anlatır.
ÖÇ03 Özel bakım gerektiren bireylere ve ebeveyn/bakıcılarına oral hijyen eğitimini anlatır.
ÖÇ04 Özel bakım gerektiren bireylere uygulanan diş çürüklerinin tedavisini anlatır.
ÖÇ05 Özel bakım gerektiren bireylerde koruyucu diş hekimliği uygulamalarını sıralar.
ÖÇ06 Özel bakım gerektiren bireylerde sık görülen oral patolojileri tanımlar.
ÖÇ07 Özel bakım gerektiren bireylerin risk değerlendirmesini tanımlar ve komorbit,hastalığına göre tedavisini sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Özel Bakım Tanımı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Özel Bakım Hasta Grupları İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Zihinsel Engellilere Yaklaşım İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bedensel Engellilere Yaklaşım İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tıbbi Hastalık Şikayeti Olanlar İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 9- Nörolojik bozukluklar, ağız içi bakım ve tedavi yaklaşımı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 10- Kas hastalıkları, ağız içi bakım ve tedavi yaklaşımı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 11- Kan hastalıkları, ağız içi bakım ve tedavi yaklaşımı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Özel Bakım Gerektirenlerde Ağız İçi Bakım İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Özel Bakım Gerektirenlerde Koruyucu ve Restoratif Tedaviler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Özel Bakım Gerektirenlerde Davranış Yönetimi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özel Bakım Gerektirenlerde Sedasyon ve Genel Anestezi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Orofasial bozuklukların tanımı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Orofasiyal Tedavide Kullanılan Apareyler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Orafasiyel tedavide kullanılan aparaeyler-Adelosanlarda ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 32
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,28
AKTS 1 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 11:47