Genel Bilgi
Kod | OKLS204 |
Ad | Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının farklı ülkelerdeki erken çocukluk eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemi; erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler; farklı ülkelerde eğitim sistemi; farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aslan, D. (Ed.) (2022). Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi. Pegem Yayıncılık.
Notlar
Aslan, D. (Ed.) (2022). Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi. Pegem Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk eğitimini ve önemi açıklar |
ÖÇ02 | Erken çocukluk eğitimine temel olan görüşleri açıklar |
ÖÇ03 | Farklı ülkelerde eğitim sistemini açıklar |
ÖÇ04 | Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitiminin tarihçesini açıklar |
ÖÇ05 | Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimin yaygınlığını, kurum ve program türlerini, eğitim ortamlarını açıklar |
ÖÇ06 | Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitiminde aile katılımı ve özel gereksinimli çocukların kaynaştırılmasını açıklar |
ÖÇ07 | Farklı ülkelerdeki erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme sistemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitimi kavramı ve önemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler | Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünyada erken çocukluk eğitiminin tarihçesi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ülkemizde erken çocukluk eğitiminin tarihçesi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kuzey Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Güney Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Doğu Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kuzey Amerika ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Güney Amerika ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Afrika ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 10 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | Ortadoğu ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Orta Asya ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uzak Asya ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Avustralya ve Yeni Zelanda'da erken çocukluk eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |