Genel Bilgi
Kod | LTS201 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OB Ortak Birim Dersleri (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. TÜZÜN AYTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. TÜZÜN AYTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği, Enerji ve Çevre, Çevre Yönetmelik Bilgisi, Risk Analizi, Atık Depolama, Kişisel Korunma Önlemleri, Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Çevre Koruma – Megep (Ankara 2006 ve 2014) 2872 numaralı Çevre Kanunu
Notlar
Çevre Koruma – Megep (Ankara 2006 ve 2014) 2872 numaralı Çevre Kanunu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre bilincine sahip bir birey olarak davranır |
ÖÇ02 | Çevrenin yaşamsal önemini ifade eder |
ÖÇ03 | Kirlilik etmenlerini sınıflandırır |
ÖÇ04 | Çevre Koruma Yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Atıkları genel olarak sınıflandırır |
ÖÇ06 | Çalışan sağlığı açısından kişisel koruyucu önlemler alır |
ÖÇ07 | Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazlarını tanımlar |
ÖÇ08 | Çevre ile ilgili tanımları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Çevre ile ilgili tanımlar | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hava kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Su kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toprak kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gürültü kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Enerji ve Çevre | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir Çevre | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atıkların sınıflandırılma ve depolanması, Risk Analizi | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çevre Yönetmeliği Bilgisi, Çevre Kanunu | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kişisel Korunma Önlemleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Genel Çevre Sorunları | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
14 | Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Genel Tekrar | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |