Genel Bilgi
Kod | LTS203 |
Ad | İletişim ve İnsan İlişkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin meslek alanında ve kişisel ilişkilerinde başarılı olabilmeleri için farklı iletişim araçlarını teorik ve uygulamalı olarak öğrenmeleri hedeflenir
Dersin İçeriği
İletişimin tanımı, temel özellikleri, sınıflandırılması, araçları, ortak simgeleri, toplumsal iletişim, iletişimi engelleyen faktörler, ortaya çıkan sorunların çözüm yolları, yazılı-sözlü iletişim temelleri, sözsüz iletişimde etkili beden dili kullanma, baş-el-kol hareketleri, yüz ifadeleri, jestler, duruş, göz hareketi ve göz teması konularının işlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Duygusal Zeka (D. Goleman)
Notlar
Odak (D. Goleman)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin tanımını yaparak fonksiyonunu açıklar. |
ÖÇ02 | Etkili iletişim kaynaklarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını örneklerle tanımlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Etkili iletişim araçlarını kullanarak sosyal ilişkileri sağlıklı şekilde yürütebilme becerilerine sahip olur. |
ÖÇ05 | Etkili iletişimde beden dili kullanımının önemini kavrar ve uygular. |
ÖÇ06 | Psikodramanın iletişimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ07 | Etkili iletişim araçlarını kullanarak sunum yapma becerisini geliştirir. |
ÖÇ08 | Etkili iletişim araçlarıyla münazara tekniğini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve ortak simgeler | Konuyla ilgili ders notların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İletişimin temel özellikleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
3 | Duygusal beyin | Konuyla ilgili kitap bölümlerinin özetlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Duygusal zekanın doğası | Konuyla ilgili makalelerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | İletişim araçları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Empati | Konuyla ilgili kitap ve makale özetlerinin çıkarılması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
7 | Sosyometri | Konuyla ilgili notların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kişilerarası iletişimin temel özellikleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İletişimi engelleyen faktörler ve farklı çözüm yolları | Konuyla ilgili not ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
11 | Sözlü iletişimin temelleri | Konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
12 | Beden ifadesi | Konuyla ilgili notların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Tartışma |
13 | Sosyal zeka | Konuyla ilgili kitap bölümlerinin çıkarılması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Anlatım |
14 | İnsanlararası ilişkilerin bilimi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Psikodrama | Konuyla ilgili makale araştırılması ve ders notlarının hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |