PDRS201 Okulda Ruh Sağlığı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS201
Ad Okulda Ruh Sağlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları, farklı ekollere göre ruh sağlığı ile ilgili açıklamaları, gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığını etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve insancıl eğitim anlayışının ruh sağlığı ile ilişkisini öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar ve farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı hakkında bilgiler verilmekte, konu öğrencilere tanıtılmaktadır. Daha sonra okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancıl eğitim anlayışı, gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ile ruh sağlığı ilişkisine yönelik bilgiler verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Kılıççı, Y. (2014). Okulda ruh sağlığı. Ankara: Anı Yayınları.

Notlar

Kılıççı, Y. (2014). Okulda Ruh Sağlığı, Ankara: Anı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ruh sağlığı ve ilişkili kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Farklı yaklaşımlara göre ruh sağlığının ölçütlerini açıklar.
ÖÇ03 Okul dışı yaşantıların ruh sağlığını nasıl etkileyebileceğini açıklar.
ÖÇ04 Okul yaşantılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ05 Farklı gelişim dönemlerinde okul yaşantılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ06 İnsancıl eğitim anlayışı ile ruh sağlığı ilişkisini açıklar.
ÖÇ07 Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerin ruh sağlığıyla ilişkisini açıklar.
ÖÇ08 Olumlu ruh sağlığını tehdit eden faktörlerin neler olduğunu açıklar.
ÖÇ09 Aile-okul işbirliğinin ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ10 Farklı eğitim düzeylerinde ruh sağlığını geliştirici psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve ölçme -değerlendirme sürecinin açıklanması İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı-I İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı-II İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Okul dışı yaşantıların ruh sağlığına etkileri İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okulda ruh sağlığı ve insancıl eğitim anlayışı İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ile ruh sağlığı ilişkisi İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Olumlu ruh sağlığını tehdit eden faktörler İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ruh sağlığını geliştirmede okul-aile işbirliği İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlkokul döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ortaokul döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Lise döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 10:48