Genel Bilgi
Kod | SRP251 |
Ad | Endüstriye Dayalı Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin alanı ile ilgili öğrendiği bilgileri pratikte kullanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin alanı ile ilgili ciddi kurumları seçmesi, seçilen kurumun birim tarafından onaylanması, 20 iş günü içinde ilgili kurumdaki çalışmalara katılması, staj sonucunda staj süresinde yapılan uygulamalar ile ilgili birimini bilgilendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Birinci sınıf derslerini almış olmak.
Kaynaklar
Seracılık ile ilgili ders kitapları ve ders notları.
Notlar
Seracılık ile ilgili ders kitapları ve ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Serada yetiştirilecek sebze ve bitkileri ile ilgili kültürel işlemleri ve bitki bakımı işlerini yapabilen, |
ÖÇ02 | Seracılık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi kazanabilen, |
ÖÇ03 | Seralarda toprak ve üretim ortamları hakkında bilgi sahibi olan, |
ÖÇ04 | Seraların yapımı sırasında ışıklandırma, aktif ve pasif güneş enerjisinden yararlanma konularında bilgi sahibi olan, |
ÖÇ05 | Seracılık alanı ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini oluşturabilen, |
ÖÇ06 | Havalandırma, soğutma ve nem düzeylerinin ayarlanması ile ilgili işleri yürütebilen, |
ÖÇ07 | Her türlü arazi koşullarında çalışabilme ve uyum sağlama yeteneğine sahip olan, |
ÖÇ08 | Yaşam boyu öğrenmenin gerektiği bilincini oluşturabilme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme becerisi kazanabilen, |
ÖÇ09 | Serada ürünlerin hasadı ile ilgili işleri ve bu ürünlerin pazarlaması işlerini yürütebilen, |
ÖÇ10 | Seralarda sulama ve drenaj sistemleri konusunda yeterli bilgi sahibi olan, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanarak yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri), toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri, bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini, bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin ve gübrelemenin önemini açıklar, uygun materyal kullanarak üretim yapar. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişilerin verdiği görevi yerine getirmek | Staj yerinin çalışma bitkileri ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Gösteri |
2 | Staj yerinin tanıtımı | Staj yerinin çalışma bitkileri ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda yapılan işlerin tanıtımı | Staj yerinin çalışma bitkileri ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Staj alanındaki işlerin paylaşımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin takibi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin işleyişinin değerlendirilmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin derlenmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin stajyere anlatımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
9 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişilerin staj defterleri ile ilgili bilgilendirmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişinin işleri takibine katılmak | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişilerle arazi çıkışları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişinin öğrettiklerini kendisi deneyimlemek | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişinin tecrübelerinden faydalanmak için arazi çıkışları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişi ile staj defterini doldurmak | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |