Genel Bilgi
Kod | TAB102 |
Ad | Organik Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Organik ve anorganik bileşikler arasındaki farkın kavranması Fonksiyon-yapı ilişkisinin kavranması Organik reaksiyonların teknolojideki öneminin kavranması
Dersin İçeriği
Temel kavramlar (kimyasal bağ, organik yapılar, asitler ve bazlar, elektrofil, nükleofil, yapı ve etkinlik), Doymuş hidrokarbonlar, Stereokimya, Nükleofilik yer değiştirme ve ayrılma tepkimeleri, Alken ve alkinlerin tepkimeleri, Alkoller, eterler ve kükürtlü bileşikler, Aminler
Dersin Ön Koşulu
derslik ve laboratuvar
Kaynaklar
hocanın ders notu Genel Kimya 1. Cilt - Ralph H. Petrucci
Notlar
online kayıtlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik moleküllerdeki farklı fonksiyonel grupları ayırt edebilir. |
ÖÇ02 | IUPAC adlandırma sistemini kullanarak organik bileşikleri adlandırabilir. |
ÖÇ03 | Fonksiyonel grupların kimyasal reaksiyonlarını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Organik kimyada stereokimyanın önemini ve kaynağını açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Substitusyon (SN1, SN2) ve eliminasyon (E1, E2) reaksiyonlarını kullanılan solvent tipi, gerekli substrat, nükleofil ve baz, stereokimya açısından karşılaştırabilir. |
ÖÇ06 | bitkilerin sekonder metabolitlerini tanımak, analiz etmek, yorumlamak için yeterli organikkimya bilgiye sahip olur. |
ÖÇ07 | Bitkileri tıbbi aromatik olarak ayırabilir analiz edip yorumlayabilir. |
ÖÇ08 | endüstriyel anlamda katma değeri olan bitkileri tanımlayabilir, seçebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapar, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırır. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) vetoprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ( organik kimyada | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | karbon karbon bağ tipleri | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Doymuş hidrokarbonlar | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | aromatik karbonlu bileşikler | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Alkenler ve tepkimeleri | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | aldehitler ketonlar | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Alkoller | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Alkil halojenürler | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | sekonder metabolitleri tanıma | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | glikozid grubu bileşikler | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | TAB larda biyoaktif bileşikleri tanıma | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | esterler | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | aminler | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel tekrar | Organik Kimya (Solomons) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |