ST504 İleri Balık Islahı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST504
Ad İleri Balık Islahı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Balık yetiştiriciliğinde verimliliği etkileyen en önemli faktörlerden olan ıslah konusunu balığa özgü olarak tanıtmak

Dersin İçeriği

Balık ıslahının amacı, kalitatif ve kantitatif fenotipler, genotipik ve çevresel faktörler, bir populasyonun genetik yapısı, genotipik ve çevresel varyans, akrabalar arası benzerlik, kalıtım derecesi, seleksiyon, saf değiştirme ve melezleme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

TAVE, D., 1986. Genetics for Fish Hatchery Managers. AVI Publishing Company İns. West Port USA.

Notlar

KIRPICHNIKOV, V.S., 1981. Genetic Bases of Fish Selection. Translated by G.G. Gause. Springer-Verlang Berlin Heidelberg New York. PURDOM, C.E., 1995. Genetic and Fish Breeding. Ministry of Aquaculture, Fisheries and Food Fisheries Laboratory Lowestoft, Suffolk, UK.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balık yetiştiriciliğinde ıslah prensiplerini uygulayarak verimliliği artırma becerisini kazandırır
ÖÇ02 Islah konuları ile ilgili problemleri saptar
ÖÇ03 problemlerin çözümüne yönelik çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak sonuçları değerlendirir
ÖÇ04 Balık ıslahı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
ÖÇ05 Uzmanlaştığı alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgiyi toplum yararına kullanır.
ÖÇ06 Islah konusunda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, sorunların çözümüne katkıda bulunur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su Ürünleri yetiştiriciliğinde balık ıslahının amacı Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Balıklarda kalitatif ve kantitatif fenotipler Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Genotip ve çevresel faktörler Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bir Populasyonun Genetik Yapısı Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Genotip ve çevresel varyans Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Akrabalar arası benzerlik Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Balıklarda cinsiyete bağlı genler ve multiple alleller Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalıtım derecesi I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kalıtım Derecesi II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Seleksiyon çeşitleri I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Seleksiyon çeşitleri II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Balıklarda saf yetiştirme Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Balıklarda melezleme ve hibridizasyon Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Balıklarda gen transferi ve teknolojisi Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 01:00