ST019 Denizel İzleme Çalışmaları

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST019
Ad Denizel İzleme Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİM POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVİM POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

denizel ortamlardaki süreçleri tanıyarak, doğal yada insan kaynaklı meydana gelen değişimlerin ve mevcut durumun belirlenmesi için yapılacak izleme çalışmaları hakkında temel bilgileri edinmek.

Dersin İçeriği

Denizel ortamlardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçler, Denizel ortamları etkileyen doğal ve insan kaynaklı faktörler, izleme çalışmalarının planlanması, doğal süreçlerin izlenmesi, kirlilik izleme, toksik alg artışlarının izlenmesi, analiz ve değerlendirmeler, durum tespiti, alınacak önlemler ve öneriler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları Deniz Biyolojisi Kitapları, Deniz Kirliliği Kitapları,

Notlar

İzleme çalışmaları ile ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizel ortamlardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçleri açıklar.
ÖÇ02 Denizel ortamları etkileyen doğal ve insan kaynaklı faktörleri sıralar.
ÖÇ03 İzleme çalışmalarını planlar.
ÖÇ04 Doğal süreçlerin, kirlilik ve toksik alg izleme çalışmalarını ayırt eder.
ÖÇ05 İzleme çalışmalarında kullanılan ekipmanları sıralar
ÖÇ06 İzleme çalışmalarının sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Denizel ortamlardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçler, Ders hakkında bilgi, konu ile ilgili kaynaklar hakkında bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Denizel ortamları etkileyen doğal faktörler, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Denizel ortamları etkileyen insan kaynaklı faktörler, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Denizel izleme çalışmalarının planlanması Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Doğal süreçler ve izlenmesi, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Evsel ve endüstriyel kirlilik kaynakları ve izlenmesi, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Ötrofikasyon izleme, toksik alg artışlarının izlenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İzleme çalışmalarında kullanılan fiziksel parametreler, kimyasal parametreler, biyolojik parametreler, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Örneklemelerin planlanması, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Deniz suyu örneklemesinde kullanılan ekipmanlar, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Örneklerin toplanması, örneklerin analizi ve değerlendirilmesi, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlgili mevzuat ve yönetmelikler, Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Durum tespiti, koruma ve sürdürülebilirlik için alınacak önlemler ve öneriler. Ödev için kaynak tarama ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
15 Ülkemizde yapılan denizel izleme çalışmaları, genel değerlendirme Ödev için kaynak tarama ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 09:15