Genel Bilgi
Kod | ST017 |
Ad | Denizel Makroalgler ve Fonksiyonel Kullanımlarında Güncel Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVİM POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Denizel makroalg gruplarını tanıyarak, denizel üretimdeki rollerini anlamak, makroalglerde fonksiyonel gruplar, makroalglerin indikatör özellikleri ve metabolitlerinin kullanımları hakkında bilgi kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Denizel makroalg grupları ve grupların genel özellikleri, makroalglerde fonksiyonel gruplar makroalg metabolitleri ve biyolojik aktiviteleri, makroalglerin indikatör özellikleri ve izleme çalışmalarında kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Konu ile ilgili kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denizel makroalgleri sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Grupların genel özelliklerini ve ekolojik dağılımlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Makroalglerde fonksiyonel grupları ayırt eder. |
ÖÇ04 | Su kalitesi makroalg ilişkilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Makroalglerin izleme çalışmalarında kullanımını açıklar. |
ÖÇ06 | Makroalg metabolitleri ve biyolojik özelliklerini sıralar. |
ÖÇ07 | Makroalg ürünlerinin güncel kullanımlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denizel makroalg grupları, | Ders hakkında bilgi, konu ile ilgili kaynaklar hakkında bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grupların genel özellikleri ve ekolojik dağılımları I | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Grupların genel özellikleri ve ekolojik dağılımları II | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Makroalglerin büyümesini etkileyen çevresel faktörler | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Makroalglerin denizel üretimdeki rolü ve üst beslenme aşamaları ile ilişkileri, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Makroalglerde fonksiyonel gruplar, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Su kalitesi - makroalg ilişkileri, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makroalglerin çevresel etki değerlendirme ve izleme çalışmalarında kullanımı, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Makroalglerin indikator özellikleri, indikator türler, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Makroalg metabolitleri ve biyolojik aktiviteleri I | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Makroalg metabolitleri ve biyolojik aktiviteleri II | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Makroalg ürünlerinin güncel kullanım alanları I | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Makroalg ürünlerinin güncel kullanım alanları II | Ödev için kaynak tarama ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Ülkemizde makroalglerin kullanımında mevcut durum | Ödev için kaynak tarama ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |