Genel Bilgi
Kod | EFGZ204 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplum ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlama; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri geliştirme; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ali Gürsan Saraç, Topluma Hizmet Uygulamaları. Kemalettin Kuzucu, Topluma Hizmet Uygulamaları
Notlar
İlgili çevrimiçi kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal ve kültürel değerleri anlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
ÖÇ03 | Sosyal sorumluluk projelerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde etkin rol alır. |
ÖÇ04 | Görsel sanatların temel alanlarında edindiği bilgi ve uygulama becerisini toplumsal sorunların çözümüne yönelik kullanır. |
ÖÇ05 | Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri sosyal sorumluluk projelerinde uygular. |
ÖÇ06 | Toplumla daha etkili etkileşim kurarak, farklı toplumsal gruplarla iş birliği yapmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | Toplumsal sorunların çözümüne yönelik projelerde yer alarak sosyal duyarlılık ve empati becerilerini artırır. |
ÖÇ08 | Topluma hizmet uygulamaları kapsamında uzun vadeli ve sürdürülebilir projeler geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ09 | Toplumsal sorunları analiz ederek çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. |
ÖÇ10 | Topluma hizmet adına gönüllülük esasına dayalı çalışma ve uygulamalarda yer alma kültürünü benimser. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Sosyal Sorumluluk Kavramı | Sosyal sorumlulukla ilgili temel kavramları araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumsal ve Kültürel Değerler | Kendi toplumsal değerleri hakkında düşünür ve kısa bir yazı hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Güncel Toplumsal Sorunların Belirlenmesi | Güncel toplumsal sorunları inceler. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
4 | Sosyal Sorumluluk Projesi Geliştirme Süreçleri | Başarılı sosyal sorumluluk projelerini inceler ve bir örnek getirir. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje Planlama Teknikleri | Bir sosyal sorumluluk projesi taslağı hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Kaynak Sağlama ve İş Birlikleri Kurma | Sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği örneklerini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öneri ve Planlar | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Proje Uygulama Süreçlerinin Planlanması | Proje uygulama süreçleriyle ilgili literatür araştırması yapar. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje / etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje Sürecinin sunumu ve tartışılması | Proje görsellerinin sunumu hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje Takibi ve Değerlendirme | Başarılı bir proje değerlendirme sürecini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Raporu Yazımı ve Sunumu | Proje raporu yazım kurallarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönemin Genel Değerlendirmesi ve Geri Bildirim | Dersin çıktıları ve kendi gelişimi üzerine bir öz değerlendirme yapar. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,28 | ||
AKTS | 4 AKTS |