OKLZ212 Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ212
Ad Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarını, 0-6 yaş döneminde çocukların oyun becerilerinin gelişimi ve yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri ve oyun türleri konularında bilgilendirmek ve çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun hazırlayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Oyunların tarihsel gelişimi, oyun ile ilişkili teori ve teorisyenler, Oyunun çocuğun yaşantısındaki önemi, yaşlara ve gelişime göre oyun becerilerinin gelişimi, davranış problemlerinin oyun aracılığıyla tedavi edilmesi, farklı kültürlerde oyun, yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi (Editör: Prof.Dr. Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ) İzge Yayıncılık

Notlar

Bilimsel makaleler, yapay zeka uygulamaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
ÖÇ02 Çocuklarda oyunun gelişim aşamalarını listeler.
ÖÇ03 Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar ve uygular.
ÖÇ04 Oyun kuramlarını karşılaştırır ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyunun tanımı ve tarihçesi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Filozof ve eğitimcilerin oyun hakkındaki görüşleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 yakın zaman-günümüz-Philosophers' and educators' views on play-II ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 yapay zeka uygulamaları kullanarak oyun tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 yapay zeka uygulamaları kullanarak tasarlanan oyunların sunumu ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
6 oyun kuramları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 oyun tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 oyunun çocuk gelişimine etkileri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Çocukta gelişime göre oyun aşamaları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 oyun türleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Oyuncakların/ materyallerin nitelikleri ve merkezlere uygun oyuncak seçimi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 yapay zeka uygulamaları ile oyun materyali tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
14 oyun materyali sunumu ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Oyun etkinliği planlama ve uygulama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 09:45