Genel Bilgi
Kod | OKLZ212 |
Ad | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarını, 0-6 yaş döneminde çocukların oyun becerilerinin gelişimi ve yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri ve oyun türleri konularında bilgilendirmek ve çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Oyunların tarihsel gelişimi, oyun ile ilişkili teori ve teorisyenler, Oyunun çocuğun yaşantısındaki önemi, yaşlara ve gelişime göre oyun becerilerinin gelişimi, davranış problemlerinin oyun aracılığıyla tedavi edilmesi, farklı kültürlerde oyun, yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi (Editör: Prof.Dr. Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ) İzge Yayıncılık
Notlar
Bilimsel makaleler, yapay zeka uygulamaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Çocuklarda oyunun gelişim aşamalarını listeler. |
ÖÇ03 | Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Oyun kuramlarını karşılaştırır ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyunun tanımı ve tarihçesi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Filozof ve eğitimcilerin oyun hakkındaki görüşleri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | yakın zaman-günümüz-Philosophers' and educators' views on play-II | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | yapay zeka uygulamaları kullanarak oyun tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | yapay zeka uygulamaları kullanarak tasarlanan oyunların sunumu | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | oyun kuramları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | oyun tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | oyunun çocuk gelişimine etkileri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Çocukta gelişime göre oyun aşamaları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | oyun türleri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Oyuncakların/ materyallerin nitelikleri ve merkezlere uygun oyuncak seçimi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | yapay zeka uygulamaları ile oyun materyali tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
14 | oyun materyali sunumu | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Oyun etkinliği planlama ve uygulama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |