Genel Bilgi
Kod | EFGZ203 |
Ad | Temel İstatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Hacı Arif DOĞANÜLKÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu kursun temel amacı eğitimde uygulanan temel istatistik kavramlarını kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan parametrik ve parametrik olmayan tekniklerin uygulamalarını yürütebilmektir.
Dersin İçeriği
Temel istatistik kavramları, betimleyici istatistikler, korelasyon, SPSS paket programı yardımıyla veri girişi ve komutlar
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş, (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayınevi.
Notlar
Büyüköztürk, Ş, (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel İstatistik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Merkezi eğilim ölçülerini açıklar. |
ÖÇ03 | Dağılma ölçülerini açıklar. |
ÖÇ04 | Korelesyon tekniklerini açıklar. |
ÖÇ05 | SPSS ile veri girişi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriğinin tanıtılması ve beklentiler | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Verilerin düzenlenmesi -Özgün frekans tablosunun oluşturulması -Araştırmalarda kullanılan frekans yüzde tablolarını incelenmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Merkezi eğilim ölçüleri -Dal yaprak grafikleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Merkezi eğilim ölçüleri -tepe değer, ortanca, aritmetik ortalama | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dağılma ölçüleri -Standart sapma -Varyans | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Korelasyon | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Korelasyon teknikleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SPSS paket programı tanıtılması -Değişken tanımlama | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | SPSS komutların tanıtılması | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | SPSS komutların tanıtılması II | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | SPSS ile verilerin düzenlenmesi -Özgün frekans tablosunun oluşturulması -Araştırmalarda kullanılan frekans yüzde tablolarını incelenmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | SPSS ile Merkezi eğilim ölçüleri, tepe değer, ortanca, aritmetik ortalama hesaplama | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | SPSS ile dağılım ölçülerini hesaplama | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | SPSS ile korelasyon katsayılarını hesaplama | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |