CGP144 Özel Eğitim Uygulamaları

3 AKTS - 0-3 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP144
Ad Özel Eğitim Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı özel eğitim alanında edindiği bilgileri, bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanmasını, uygulanmasını, sınıf yönetimi ve değerlendirme gibi bilgi ve becerileri çeşitli eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı kurumlarda okul deneyimi kazanma; eğitim-öğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlama; eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapma; eğitim ortamlarında sınıf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eğitim. Vize yayıncılık: Ankara Koçbeker Eid, B. N., Çıkılı, Y., Deniz, S. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Eğiten kitap : Ankara

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel eğitim gereksinimi olan çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini açıklar.
ÖÇ02 Özel gereksinimli çocuklar için materyal tasarlar.
ÖÇ03 Bireyselleştirilmiş eğitim planı yazar.
ÖÇ04 Farklı özel gereksinimi olan çocuklara yönelik eğitim planı yazar.
ÖÇ05 Özel gereksinimli çocukların gelişim değerlendirmesini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenme ortamını ve kurum içi role ve sorumluluklar, kurumsal işleyiş Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Özel eğitim ortamlarını ve özel gereksinimli çocukları gözlemleme Takım/Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirmelerini yapma. Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gereksinimleri belirleme Rapor Yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Özel gereksinimli çocuklara destek/eğitim programı hazırlama Program hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlanması ve genel eğitim müfredatları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Destek/Eğitim programını uygulama. Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Rapor sunma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Destek/Eğitim programını değerlendirme. Gözlem, okuma, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Destek/ eğitim programını değişen ihtiyaçlara bağlı olarak yeniden düzenleme Problem Çözme, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
11 Farklı yöntemler yoluyla öğrenmenin değerlendirilmesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme
12 Farklılaştırılmış eğitim yöntemleri Kaynak okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Davranışın değerlendirilmesi Gözlem, Örnek olay inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Davranışın desteklenmesi Vaka inceleme, program hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Ailelerle çalışma Kaynak tarama, okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor sunma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 09:41