Genel Bilgi
Kod | CGP251 |
Ad | Çocuk Animatörlüğü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Edanur ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle öğrenciler, animasyon ve animatör kavramlarının özelliklerini tanımlayabilecek, okul öncesi eğitime uygun animasyon etkinliklerini tanıyacak ve uygun etkinlikleri planlayarak uygulayabilecektir.
Dersin İçeriği
Animasyon ve animatör kavramları, animasyon programının özellikleri, animasyon türleri, animasyon çalışma programı, animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurlar, animasyon programı planlama, uygulama ve değerlendirme süreci.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Güngör, S., ve Güngör, S. (1981) Animasyon. İstanbul: Ya-Pa Yayınları Karadağ, A. (2004) Dramatizasyon Öyküleri, Kostümleri ve Aksesuarları. Ankara: Anı Yayıncılık. Karadağ, A. Okul Öncesinde Dramatik etkinlikler. Ankara: Kök Yayıncılık. Oğuzkan, Ş. Anaokullarında Yaratıcı Dramatizasyon Uygulamaları. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Notlar
Önder, A. (2003) Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Özatalay, E. Ve Özatalay, H. Tekerleme, Bilmece, Şiir, Parmak Oyunları. İstanbul: Ya- Pa Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1.Animasyon ve animatör kavramlarını açıklama |
ÖÇ02 | 2.Animasyon çalışma programının içeriğini betimleme |
ÖÇ03 | 3.Animasyon türlerini ve animasyonun kullanıldığı yerleri açıklama |
ÖÇ04 | 4.Animasyon programının özelliklerini belirleme |
ÖÇ05 | 5.Animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurları ve nedenlerini tartışma |
ÖÇ06 | 6.Animasyon hizmetlerinde organizasyon şeması hazırlama |
ÖÇ07 | 7.Animasyon planlama sürecini ve planlamada dikkat edilecek ilkeleri betimleme |
ÖÇ08 | 8. Animasyon organizasyonunu planlama basamaklarını açıklama |
ÖÇ09 | 9. Animasyon organizasyonu uygulama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Animasyonun Önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Animasyonun çocuk gelişimine olan etkileri | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çocuk gelişiminde animasyonun yeri ve önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okul öncesi eğitiminde animasyonun yeri ve önemi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Çocuklara yönelik animasyon etkinliklerinin özellikleri | Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çocuklara yönelik animasyon çeşitleri | Animasyon etkinlik planı araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çocuk Animatörlüğünün tanımı ve önemi | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüz Boyama | yüz boyama etkinliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | kostüm hazırlama | Kostüm etkinliği hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma |
11 | Animasyonun Uygulama Alanları | Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Animasyon Etkinlikleri Hazırlamak | Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
13 | Animasyon Etkinlikleri Uygulamak | Animasyon etkinliğinde görev almak | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
14 | Animasyon Organizasyonu Uygulamalarında Dikkat Edilecek Noktalar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Animasyon Organizasyonu Uygulaması | Uygulama videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Genel Değerlendirme | Verilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |