Genel Bilgi
Kod | ISG101 |
Ad | İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÜLCAN TÜRKOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GÜLCAN TÜRKOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı alınacak tedbirler konusunda bilgilendirmek, farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriği
İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi, Kaza oluşumu ve çeşitleri, Meslek Hastalıkları ve korunma yolları, Ergonomi, Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği, İş güvenliğinde Koruyucular, Acil durum planları, Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri, İş Hukuku ve yönetmelikleri, İş Güvenliği Yönetim Sistemi.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön kosul yok
Kaynaklar
İş sağlığı ve İş Güvenliği ders notları. Ses Akademi.
Notlar
1-İş sağlığı ve İş Güvenliği ders notları, İris Akademi 2-6331 sayılı İş sağlığı ve İş Güvenliği Kanunu, 30/06/2012 tarihli Resmi Gazete 3-İş sağlığı ve Güvenliği, İlknur Kilgiş 4- İş sağlığı ve Güvenliği. TEDAŞ kılavuz kıtap. 5-Erken Çocuklukta Güvenlik-Editörler: Durmuş ASLAN- Meltem EMEN PARLATAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini açıklar |
ÖÇ02 | Kaza oluşumu ve çeşitlerini kavrar |
ÖÇ03 | Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının kavrar |
ÖÇ04 | Ergonominin (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) kavrar |
ÖÇ05 | İş güvenliğinde Kişisel Koruyucuların tanıtılması ve kullanılmasının gereğini kavrar |
ÖÇ06 | Acil durumlarda neler yapılması gerekdiğini kavrar. |
ÖÇ07 | İş Güvenliği konusunda yasal konularını açıklar |
ÖÇ08 | Sağlık ve Güvenlik işaretlerini tanır |
ÖÇ09 | İSG yönetim sistemini açıklar |
ÖÇ10 | Yasal hak ve sorumluluklarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramlar, kurallar ve tarihçe | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İş hukuku, Kanunlarda iş sağlığı ve güvenliği, ilgili kuruluşlar | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İş kazaları, kaza soruşturması, iş sağlığı ve güvenliği kurulları-Erken Çocukluk ve Güvenlik | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sağlık gözetimi ve meslek hastalıkları | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fiziksel risk etmenleri- Erken Çocuklukta Fiziksel Riskler ve İlk Yardım | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri-Evde Güvenliği Sağlama ve Sürdürme | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ergonomi | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat Ve Kullanımında İş Sağlığı Ve Güvenliği | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kaldırma Araçlarında İş Sağlığı ve güvenliği, Bakım - Onarım İşlerinde İş Sağlığı Ve Güvenliği | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | El Aletlerinde İş Sağlığı Ve Güvenliği, Kişisel Koruyucu Donanımlar | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yüksekte yapılan çalışmalarda İş Sağlığı Ve Güvenliği, İnşaat İşyerlerinde İş Sağlığı Ve Güvenliği-Erken Çocukluk Eğitim Programlarında Güvenlik ve Güvenlik Uygulamaları | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yangın ve patlamalarda iş güvenliği | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1 Acil Durum Planları | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2.Acil Durum Planları | Dersten önce internet kavramlarının gözden geçirilmesi ve konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |