Genel Bilgi
Kod | CGP131 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin 0-18 yaş çocuğunun fiziksel, motor, bilişsel ve dil gelişim özelliklerini öğrenerek çocuklara yönelik gelişim etkinlikleri planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Ders teori ve uygulama dengesine dayalı bir yaklaşım benimseyerek öğrencilerin kavramsal anlayışlarını derinleştirmeyi ve pratik becerilerini güçlendirmeyi hedefler. Ayrıca öğrencilerin çocukların gelişim alanlarını analiz etme, bu alanları destekleme ve uygun rapor yazma becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Psiko-Motor Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Fiziksel Gelişim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Ogelaman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap: Ankara Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin, G.(2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Vize yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim alanlarının özelliklerini açıklar ( Fiziksel, Motor, Bilişsel ve Dil) |
ÖÇ02 | Bilişsel gelişim kavramlarını ve kuramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Yaşlara göre gelişim eğrisini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Gelişim alanlarının birbirine olan etkisini açıklar |
ÖÇ05 | Gelişim alanlarında karşılaşılan sorunların olası nedenlerini listeler. |
ÖÇ06 | Takip edilen gelişim özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ07 | Bir gelişim alanlarını diğer gelişim alanları ile birlikte değerlendirir. |
ÖÇ08 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program hazırlar. |
ÖÇ09 | Alan kuramcılarını tanır, kuramların günlük yaşamdaki yansımalarını analiz eder ve örneklendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ve gelişimle ilgili kavramlar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fiziksel Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Fiziksel Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Fiziksel Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Psiko-motor Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Psiko-motor Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Tartışma |
7 | Psiko-motor Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilişsel Gelişim | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
11 | Piaget'in Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Anlatım |
12 | Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bruner'in Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Dil Gelişimi 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dil Gelişimi 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |