Genel Bilgi
Kod | CGP131 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin gelişim kavramlarını ve 0-18 yaş çocuğunun genel özelliklerini bilmesi, 0-18 yaş çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanıması,0-18 yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanıması,0-18 yaş çocuklarının fiziksel, motor, bilişsel ve dil gelişimlerinin özelliklerini kavraması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Psiko-Motor Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Fiziksel Gelişim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Ogelaman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap: Ankara Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin, G.(2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Vize yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim kavramlarını ve gelişim alanlarını tanımlar. (Fiziksel, Bilişsel, Psiko-motor ve Dil Gelişimi) |
ÖÇ02 | Bilişsel gelişim kavramlarını ve kuramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Yaşlara göre gelişim eğrisini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Gelişim alanlarının birbirine olan etkisini açıklar |
ÖÇ05 | Gelişim alanlarında karşılaşılan sorunların olası nedenlerini tahmin eder. |
ÖÇ06 | Takip edilen gelişim özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ07 | Bir gelişim alanlarını diğer gelişim alanları ile birlikte değerlendirir. |
ÖÇ08 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program hazırlar. |
ÖÇ09 | Alan kuramcılarını tanır ve kuramların içeriklerini günlük hayatta gözlemler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ve gelişimle ilgili kavramlar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Fiziksel Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Fiziksel Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fiziksel Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Psiko-motor Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Psiko-motor Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Psiko-motor Gelişimi Desteklemeye Yönelik Sınıf ve Ev Merkezli Uygulamalar | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilişsel Gelişim | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Piaget'in Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Vygotsky'nin Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bruner'in Bilişsel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dil Gelişimi 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dil Gelişimi 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |