CGP135 Çocuk Beslenmesi ve Sağlığı

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP135
Ad Çocuk Beslenmesi ve Sağlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Edanur ÖZCANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı anne çocuk beslenmesi hakkında bilgi sahibi olunması, uygun menü örneklerinin hazırlanması, anne çocuk sağlığı ve hastalıkları hakkında gerekli önemlerin alınması ve rehberlik edilmesidir.

Dersin İçeriği

Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besin grupları, çocuklarda beslenme alışkanlıkları, farklı zaman dilimlerinde beslenme, besinlerin hazırlanması, özel durumları olan çocukların beslenmesi, gelişim dönemlerine göre beslenme. Sağlıklı çocuğu tanımak, çocuğun sağlığını koruyucu sınıf içi önlemleri almak, çocuğun sağlığı konusunda ilgili personelle işbirliği yapmak, hasta çocuğun özelliklerini bilmek, çocuklarda sık görülen şikâyetler ve ilgili personelle işbirliği, 0- 12 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, aşılar ve serumlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Boztepe, H. (2015). Anne ve Çocuk Sağlığı. Ankara: Hedef CS

Notlar

Burcu Sultan ABBAK Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beslenme ile ilgili bazı kavramları inceler.
ÖÇ02 Yeterli ve dengeli beslenme kurallarını öğrenir.
ÖÇ03 Okul öncesi dönem çocuklarına özgü beslenme programı hazırlar.
ÖÇ04 Okul öncesi dönem çocuklarının fizyolojik özelliklerini inceler.
ÖÇ05 Çocuk hastalıklarının özelliklerini bilir.
ÖÇ06 Anne çocuk beslenmesi ve sağlığı için gerekli müdahaleleri uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye'de ve Dünyada Çocuk Beslenmesi ve Önemi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Beslenme ile ilgili Bazı Kavramlar ve Yeterli-Dengeli Beslenme Ders Notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Beslenme ve Besin Ögeleri(Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar, vitaminler, mineraller) Ders Notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Besinlerin Hazırlanmasında Sağlık ve Temizlik Kuralları Gıdaların Bozulmasına Neden Olan Etmenler(Mikrorganizmalar:Bakteriler, Mayalar, Küfler, Virüsler, Parazitler) Ders Notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay
5 Menü Planlama: Amaçları ve Önemi Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Menü Planlama Nasıl Olmalıdır? Örnek Menüler Etkinlik hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
6 Gebelik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinimleri ve Beslenme İlkeleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 0-6 Yaş Grubu Çocukların Özelikleri, Gereksinimleri ve beslenmesi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Ülkemizde ve dünyada anne-çocuk sağlığının durumu Makale örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuk gelişimine etkileri Ders kaynaklarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yolları 1 Ders kaynaklarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yolları 2 Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Aşılar ve aile planlaması Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 02:02