Genel Bilgi
Kod | CGP142 |
Ad | Kültür ve Sanat Etkinlikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. HABİBE ÖZER YANARKAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin etkinliklere katılımının arttırılması ile kültürel donanımlarının olumlu yönde geliştirilmesi ve bu yolla sosyalleşme becerilerine katkı sağlanması hedeflenmektedir. Kültürel Etkinliklerin takibi ile öğrencilerde sanatsal farkındalık geliştirilmesi; belirlenen temel kaynaklar çerçevesinde okumalarla desteklenecek kültürel donanım kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi, Resim, Müzik, Sanat , Tiyatro, Dans
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu
Notlar
Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürel ve sanatsal etkinlikleri takip eder. |
ÖÇ02 | Etkinlik tiplerine özgü estetik perspektif kazanır. |
ÖÇ03 | Önerilen kaynak okumalarıyla sahne sanatlarına özgü kavramların tanımlar. |
ÖÇ04 | Sanatsal ve kültürel etkinlikler uygular. |
ÖÇ05 | Sanatsal ve kültürel etkinliklerin yürütüldüğü kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Tiyatro ile ilgili terimleri kullanır. |
ÖÇ07 | Önerilen kaynak okumalarıyla plastik sanatlara özgü kavramların tanımlar. |
ÖÇ08 | Kültürel ve sanatsal etkinliklerin çocuk açısından önemini açıklar. |
ÖÇ09 | Kültürel ve sanatsal etkinlikler planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Kültür | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Sanatsal ve Kültürel Etkinliklerin Yürütüldüğü Kurum ve Kuruluşlar | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Resim Sanatı İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | Müzik Sanatını İnceleme | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tiyatro Sanatını İnceleme | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Tiyatro Türlerini hakkında inceleme yapma | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Sinema Sanatını İnceleme | Araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Opera Sanatını İnceleme | Araştırma Yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Bale Sanatını İnceleme | Verilen Kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 1 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 2 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 3 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 4 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |