Genel Bilgi
Kod | CGP249 |
Ad | Oyun ve Müzik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varması, oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanması ve öğrencilerin oyun planlama ve uygulama becerisinin geliştirilmesidir. Ayrıca öğrencilere temel müzik kavramlarını kazandırma, müzik eğitimine ilişkin farkındalık yaratma, çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturulması ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun çocuğun gelişimine etkisi, eski çocuk oyunları, oyun kuramları, oyunun toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu planlama, özel eğitim gerektiren bireylerle oyun, oyun alanları, oyun araçları, müzik nedir, okul öncesi dönemde müziğin önemi müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri, müzikte ritim kavramı, Türkiyede ve dünyada müzik tür ve biçimleri, eğitimde müziğin rolü, yaratıcılığı geliştirmede müzik, müziğin diğer etkinliklerde kullanılması, farklı öğretim teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Çakmak, A., Elibol, F. (2019). Çocuk ve Oyun. Vize yayıncılık: Ankara Dikici Sığırtmaç, A. ( 2020 ). Okul öncesi dönemde Müzik Eğitimi. Eğiten kitap: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini, müzikte ritim kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Okul öncesi dönem çocuğu için müzik etkinliği hazırlar. |
ÖÇ05 | Çocukların gelişim özelliklerine göre oyun tercihlerini sıralar. |
ÖÇ06 | Gelişim özeliklerine göre oyun evrelerini çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun etkinliklerini hazırlar. |
ÖÇ08 | Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanır. |
ÖÇ09 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun ve müzik etkinliklerini uygular. |
ÖÇ10 | Gelişim özelliklerine uygun farklı oyuncaklar tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müzik nedir Müziğin Önemi | Konu ile ilgili okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Çocuklarda Müzik Gelişimi | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Müzik Öğretim Yöntemleri | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Eğitimde Müziğin Rolü | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
5 | Müziğin Diğer Etkinliklerle Birlikte Kullanımı | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
6 | Müziğin Gelişim Alanlarına Etkisi | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Okul Öncesi Dönemde Müzik Etkinlikleri ve Planlanması | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyunun tanımı ve tarihçesi ve önemi | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oyunun gelişim alanlarına etkisi | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
11 | Oyunun yaşlara göre sınıflandırılması | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım |
12 | Oyun evreleri ve oyun çeşitleri | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Oyun Kuramları | Konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Oyun Etkinliklerinin Planlanması | Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Eski çocuk oyunları ve teknolojik oyunlar | Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |