CGP223 Çocukta Bilim ve Teknoloji

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP223
Ad Çocukta Bilim ve Teknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı HABİBE ÖZER YANARKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde bilimin önemini kavramalarını, bilim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilim eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri tanımlamalarını ve kullanmalarını, çocukların gelişim düzeylerine uygun bilim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmelerini sağlamak; bilim eğitimi için ortam ve materyal hazırlama becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilim,çocuklarda bilim öğrenme, bilimsel süreç becerileri, okul öncesi eğitimde bilim etkinlikleri, bilim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, bilim eğitiminde öğrenme ortamı ve materyaller, bilim eğitiminde öğretmenin ve ailenin rolü, bilim etkinliği planlama ve uygulama, bilim eğitiminde yer verilen çalışmalar, bilim eğitiminde bilgisayar ve internet kullanımı, bilim eğitiminde değerlendirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Arslan, Y. , Aslan, D. ve Bialoğlu, R. (2018). Okul Öncesinde Fen Eğitimi.Ankara: Vize Yayıncılık

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocukların bilimi nasıl öğrendiklerini açıklar.
ÖÇ02 Okul öncesi dönem bilim eğitiminin amacını ve önemini açıklar.
ÖÇ03 Okul öncesi bilim eğitiminde öğretmene ve ailelere düşen sorumlulukları belirtir.
ÖÇ04 Okul öncesi bilim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri listeler.
ÖÇ05 Okul öncesi bilim eğitiminde kullanmak üzere materyal hazırlar.
ÖÇ06 Okul öncesi çocukları için uygun ortam, yöntem ve teknikleri seçerek bilim etkinliği hazırlar.
ÖÇ07 Bilim etkinliğini günlük yaşam ve programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirir.
ÖÇ08 Okul öncesi bilim eğitiminde bilgisayar ve interneti amacına uygun kullanır.
ÖÇ09 Bilim eğitiminde çeşitli değerlendirme araç, yöntem ve tekniklerini kullanır.
ÖÇ10 Bilimsel süreç becerilerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim, çocuklar ve bilim öğrenme Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bilimsel süreç becerileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Okul öncesi dönemde bilim eğitimi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Okul öncesi eğitimde bilim etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Günlük planda bilim etkinlikleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Okul öncesi eğitim kurumlarında fen merkezinin hazırlanması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bilim eğitiminde öğretmenin ve ailenin rolü Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Soru sorma stratejileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Okul öncesi bilim eğitiminde drama ve alan gezisi yöntemleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Okul öncesi bilim eğitiminde analoji ve proje yöntemleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Okul öncesi bilim eğitiminde kavram haritası ve deney yöntemleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Okul öncesi bilim eğitiminde STEM yaklaşımı Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Okul öncesi bilim eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımı Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Okul öncesi bilim eğitiminde değerlendirme Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 02:03