Genel Bilgi
Kod | ELK246 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin Arduino platformunu ve temel elektronik bileşenlerini kullanarak problem çözme, algoritma geliştirme ve fonksiyonel projeler tasarlama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin donanım ve yazılım entegrasyonunu öğrenerek, dijital ve analog giriş-çıkış birimlerini etkili bir şekilde kullanabilmeleri ve günlük hayata yönelik yaratıcı çözümler üretebilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Arduino'ya Giriş, Arduino Donanımı ve Yapısı, Arduino IDE ve Tinkercad, Giriş ve Çıkış Birimleri, LED ve Potansiyometre Uygulamaları, Buzzer ve Motor Uygulamaları, LCD Ekran ve Seri Monitör, Sensör Uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mikrodenetleyiciler Ders Notları, Ali Kemal UĞUR.
Notlar
Projeler İle Arduino, Erdal DELEBE Coşkun Taşdemir, Arduino, Dikeyeksen Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arduino'nun temel yapısını, çeşitlerini ve çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ02 | Arduino IDE ve Tinkercad gibi platformları kullanarak proje geliştirme süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Arduino'da kullanılan temel bileşenlerin (LED, direnç, sensör, motor) işlevlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Arduino ve breadboard kullanarak elektronik devreler oluşturur. |
ÖÇ05 | Arduino IDE’yi kullanarak kod yazar, derler ve yükler. |
ÖÇ06 | Temel sensörleri Arduino'ya bağlayarak veri okur ve bu veriyi kullanır. |
ÖÇ07 | LED, potansiyometre, buzzer ve motor gibi bileşenlerle uygulama yapar. |
ÖÇ08 | Giriş-çıkış birimlerini (dijital ve analog) kullanarak basit projeler tasarlar. |
ÖÇ09 | Arduino kullanarak LCD ekran ve seri port üzerinde verileri görüntüler. |
ÖÇ10 | Elektronik devre elemanlarının özelliklerini ve bağlantı yöntemlerini analiz eder. |
ÖÇ11 | Grup çalışmasında iş birliği yapar ve etkin iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Arduino ile Proje Yapma | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Arduino Nedir? (Arduino Yapısı, Pinler, Dirençler ve İlk Devre) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Arduino IDE (Giriş, Kurulum, Kullanıcı Arayüzü, Kütüphane Ekleme ve Yükleme) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Tinkercad Devre Simülasyon Programı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | LED Uygulamaları (Merhaba Dünya, Blink, Çakar LED, Trafik Işığı) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Dijital Input (Buton Bağlantısı, LED Yakma, İki Buton İki LED Oyun) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | Analog Input ve Seri Port Ekranı (Potansiyometre, RGB Ayarı, Hız Kontrol) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Buzzer Uygulamaları (Sesli Uyarı ve Melodi Uygulamaları) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
10 | LCD Ekran Uygulamaları (Bağlantı, İsimlik, Prompter) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
11 | Sensör Uygulamaları I (Isı, Işık ve Hareket Sensörleri ile Devreler) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
12 | Sensör Uygulamaları II (Ses, Gaz, Basınç ve Manyetik Sensörler) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
13 | Motor Uygulamaları I (DC Motor ve PWM Kontrol) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
14 | Motor Uygulamaları II (Servo Motor ve PWM Kontrol) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
15 | Motor Uygulamaları III (Step Motor) | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |