Genel Bilgi
Kod | STJ214 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulanması, işyeri deneyimine yönelik rapor yazımı, üretim süreci iyileştirmeye yönelik proje önerileri.
Dersin Ön Koşulu
1-) Öğretim planının ilk üç yarıyıldaki tüm dersleri (90 AKTS) almış olmak. 2-) Genel Not Ortalamasının (GNO) 4 üzerinden en az 1.80 olması. 3-) İkinci yarıyıldaki İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
Adana Meslek Yüksekokulu, İşletmede Mesleki Eğitim Talimatları ve Formları
Notlar
https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/%C3%96%C4%9Frenci%20%C4%B0%C5%9Fleri/%C4%B0%C5%9Fletmede%20Mesleki%20E%C4%9Fitim
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçleri tanır ve kullanır. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirir. |
ÖÇ05 | Mesleki ve resmi kurum yazışmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | İş yerinde iş ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır. |
ÖÇ08 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon ve üretim süreçlerinin incelenmesi ve raporlanması. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Güç hücreleri, enerji kesme, yüksek gerilim manevrası | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletmede Mesleki Eğitim için sözleşmeler | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşletmede Mesleki Eğitimde Öğrencinin Sorumlulukları. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Günlük işletme eğitimi raporlarının doldurulması | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşletmede mesleki eğitim formları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İşletme devam çizelgesi ve devam şartları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | İşletme kuralları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Arıza bildirimi ve görev paylaşımı | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Arıza müdahalesinden önceki güvenlik prosedürleri | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ölçü aleti kullanımı | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Gözle ve ölçü aleti ile arıza takibi | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kablo ve devre kesici boyutlandırması | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kompanzasyon ve güç katsayısı endeks takibi | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Trafo bakımı | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | İşletmede Mesleki Eğitim Komisyon Değerlendirmesi. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | İşletmede Mesleki Eğitim Komisyon Değerlendirmesi-2 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 70 | 8 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 561 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,44 | ||
AKTS | 22 AKTS |