Genel Bilgi
Kod | BFZ740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olmak, bilimsel bir çalışmayı planlamak, tek başına yürütebilme becerisini kazandırmak, sonuçları değerlendirmek ve bilimsel bir metin haline getirebilmek
Dersin İçeriği
Tez konusuyla ilgili güncel bilgileri araştırmak, hipotez oluşturma, proje önerisi hazırlama, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştırma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi, tez hazırlama, tez sunumu,
Dersin Ön Koşulu
Doktora yeterlilik sınavını geçmiş olmak
Kaynaklar
Seçilen doktora tezi ile ilgili çalışmalar ve makaleler
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusuyla ilgili güncel bilgilere ulaşma yollarını bilir. |
ÖÇ02 | Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Güvenilir bulgular elde eder. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili makale araştırması yapar |
ÖÇ05 | Sonuçları beyin fırtınası yaparak tartışır |
ÖÇ06 | Doktora tezi ile ilgli makale veya derleme yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama-1 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama-2 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hipotez oluşturma-1 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Tartışma |
4 | Hipotez oluşturma-2 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Deneyinde kullacağı cihazları hazırlar | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Deney düzeneğini kurar | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Tezi ile ilgili pilot çalışma yapar | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Deneyini yapar ve verilerini alır | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Deney verilerini kayıtlar | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Deney verilerini değerlendirir | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Bulguları değerlendirme | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Bulguları değerlendirme-1 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Bulguları değerlendirme-2 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Bulguları değerlendirme-3 | Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezi ile ilgili sorular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezi ile ilgili bulguları tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 120 | 4 | 480 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 60 | 2 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 614 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,56 | ||
AKTS | 25 AKTS |