Genel Bilgi
Kod | BFZ651 |
Ad | Biyoelektrik Sinyal Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Amacı / Hedefi
Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri
Dersin İçeriği
Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir |
ÖÇ02 | Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir |
ÖÇ04 | model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar |
ÖÇ05 | Ölçme ve ölçülebilir nitelikleri öğrenir |
ÖÇ06 | Hücre membranı ve özelliklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | miyelin kılıfının özellikleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ödev-1 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Sukroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ödev-2 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | sukroz-gap tekniği | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Ödev-3 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | voltaj-klamplı sukroz gap | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |