Genel Bilgi
Kod | BFZ647 |
Ad | İskelet Kaslarının Biyomekaniği 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYKUT PELİT (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kas kasılması kas potansiyelle ilişkisinin canlı yaşamındaki öneminin öğretilmesi
Dersin İçeriği
İskelet kaslarının yapısı, uyarılma-kasılma çiftlenimi, motor birimin özellikleri, sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri, izometrik ve izotonik kasılmalar, kasılma ve ısı üretimi, Hill denklemi, kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi, ödev1,2,3, Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi, Motor birim aksiyon potansiyeli, İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller, EMG sinyallerinin özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kasılma çeşitlerini bilir |
ÖÇ02 | Neuromüsküler kavşağın özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Motor birimin özelliklerinin patolojik durumlarda değişmesini açıklar |
ÖÇ04 | Ölçme ve ölçülebilir nitelikleri öğrenir |
ÖÇ05 | Hücre membranında taşınım mekanizmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Hücre dinlenim durumunda denge potansiyellerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İskelet kaslarının yapısı | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Uyarılma-kasılma çiftlenimi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Motor birimin özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İzometrik ve izotonik kasılmalar | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kasılma ve ısı üretimi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Hill denklemi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi. | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Tartışma |
11 | Motor birim aksiyon potansiyeli | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | 1. Ödev Çalışması1 | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | EMG sinyallerinin özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | 2.Ödev Çalışması2 | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |