Genel Bilgi
Kod | BFZ646 |
Ad | Sinir Kas Kavşağı ve Sinaptik Potansiyeller |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA EMRE
(A Grubu)
(Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sinir-kas kavşağının yapısı, işlevi ve önemini kavratmak, sinir-kas kavşağında meydana gelen biyofiziksel olayları öğretmek, iletimde rol oynayan potansiyeller, aksiyon potansiyelini öğretmek ve kavratmak
Dersin İçeriği
Sinir sistemi, Sinir kas kavşağı, sinaptik potansiyeller, presinaptik potansiyeller, postsinaptik potansiyelleer, eşik potansiyeli, yerel potalsiyeller, aksiyon potansiyeli, sinir-kas kavşağı blokerleri, tıpta kullanılan sinir-kas kavşağı blokerleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinir-kas kavşağını kavrar |
ÖÇ02 | Sinir-kas kavşağının bulunduğu yerleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Sinaptik potansiyelleri öğrenir |
ÖÇ04 | Sinaptik İletimi kavrar |
ÖÇ05 | Sinir-kas kavşağı blokerlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sinir-kas kavşağı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sinaptik potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Postsinaptik potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Aksiyon potansiyeli | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Depolarize ve repolarize dönem | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Sinaptik kavşak iletim | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Sinirlerde aksiyon potansiyeli kayıt alınmasında kullanılan cihazlar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Aksiyon Potansiyeli kayıt alınması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Kas kasılma eğrisinin elde edilmesindeki cihazlar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Kas sarsı eğrisinin kayıt edilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Kurbağa Sinir-kas preparatı ve izole edilmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Direkt ve İndirekt sinir-kas preparatının uyarılması | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Sinir-kas kavşağı blokerleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |