Genel Bilgi
Kod | BFZ643 |
Ad | Ekstrasellüler Potansiyeller II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücreiçi ve hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, yüzeyel potansiyellerin yorumlanması ve klinik pratikteki önemi
Dersin İçeriği
Uyarılabilir hücreler, Hücreiçi potansiyeller, tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller, yüzeyel potansiyeller, hacimli iletken potansiyelleri, hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, ödev1,2,3,4,5, Sukroz-gap, EKG-MKG, EMG-MMG, EEG-MEG.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yok
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrot çeşitlerini ve elektrotların kayıtaki önemini bilir |
ÖÇ02 | Tek lif potansiyeli ve bileşik potansiyel arsındaki farkı açıklar |
ÖÇ03 | Hücreiçi ve hücre dışı kayıtlanan potansiyeller arasındaki ilişkiyi bilir ve açıklar |
ÖÇ04 | EKG yi kayıtlar ve yorumlar |
ÖÇ05 | EMG kayıt yöntemlerini bilir |
ÖÇ06 | EMG, EKG, EEG y, kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | uyarılabilir hücreler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hücreiçi potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | yüzeyel potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | hacimli iletken potansiyelleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | ödev1 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Sukroz-gap | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | ödev2 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
11 | EKG-MKG | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | ödev3 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
13 | EMG-MKG | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | ödev4 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
15 | EEG-EMG | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |